  • Data: 2010-08-17 17:02:34
    Temat: Re: Oplaty za autostrady - mapka
    Od: PaPi <...@...3> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale to nie oplata za autostrade, tylko podatek :-)

    Ale podatek wydawany na jakis cel - jesli mowa o podatku drogowym.

    > Przecietnego Holendra mniej uwiera, powiedzmy jak 1500zl rocznie.

    1500 euro rocznie.
    Jakie to ma znaczenie czy go uwiera czy nie.
    Jak ktos chce jezdzic po drogach o jaksci drog holenderskich jakim cudem
    moze placic za nie czy to w podatku czy przy bramce mniej niz w tejze
    Holandii ?

    > No i jeszcze spojrz na nasze winiety dla ciezarowek - jesli duzy
    > autobus placi 1200zl rocznie, to ja poprosze sprawiedliwie - gora 300,
    > albo nawet 120, bo to autobus ponad 12t ...

    IMVHO winiety dla ciezarowek sa w Polsce o wiele, wiele za niskie.
    Przy projektowaniu nawierzchni drogowych w ogole nie bierze sie pod
    uwage ruchu samochodow osobowych.
    Stad oplaty wraz z wrostem oddzialywania na nawierzchnie powinny
    drastycznie byc zwiekszane - chocby zgodnie ze starym drogowym wzorem
    czwartej potegi.
    Czyli oplata podstawowa x (ciezar ^4) = winieta.
    Byloby i logicznie i sprawiedliwie.