eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOplaty za autostrady - mapka › Re: Oplaty za autostrady - mapka
  • Data: 2010-08-17 18:24:50
    Temat: Re: Oplaty za autostrady - mapka
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 17 Aug 2010 16:47:42 +0200, PaPi wrote:
    >> Czekaj czekaj, moge sie mylic, ale o ile pamietam to wygladalo jakos
    >> tak, sprostuj w miare potrzeby:
    >> - dawno dawno temu, w poprzednim wieku, autostrad sie narodowi
    >> zachcialo, a kiesa byla pusta. Wiec Pawlak z SLD
    >
    >To juz nie Buzek ?

    No widac nie, choc jakos zapamietalem ze to on jest sprawca burdelu.
    Nie bylo za niego jakis renegocjacji ?

    >A moze jakostak SLD bardziej, bo Pawlak to g. mial do powiedzenia w temacie.

    Bylo sie mocno odciac od takich pomyslow. Wtedy, nie teraz :-P

    >> wymyslil prywatne
    >> autostrady, i w tym momencie w zasadzie sie zdecydowalismy na model
    >> wlosko-francuski, platnosc na bramkach, i nie bedzie zadnych tanich
    >> rocznych winietek.
    >Nie bylo mowy o sposobie platnosci za autostrady jedynie o tym, ze beda
    >one prywatne.

    Nie bylo ? To co - w ciemno mieli biznesmeni inwestowac ?

    >> -konkursy rozpisano, wielkiego zainteresowania nie bylo, ale [kawalki]
    >> A2 i A1 udalo sie wykoncesjonowac.
    >Alez zainteresowanie bylo.

    A pamietasz moze ile bylo odcinkow oferowanych, a ilu chetnych ?
    Cos mi chodzi po glowie ze w sumie na styk.
    Nastepnych odcinkow juz w kazdym badz razie nie koncesjonowano.

    >Tyle tylko, ze Ministerstwo Transportu
    >sporzadzilo FALSZYWA prognoze ruchu, na podstawie ktorej wynikalo ze
    >autostrady zwroca sie w ~ 15 lat.
    >Jak przyszlo co to czego okazalo sie, ze rzetelnie sporzadzone prognozy
    >nie zapewnia rentownosci w calym okresie koncesjonowania - czyli w ciagu
    >30 lat.
    >Dlatego przez kilka lat zupelnie nic sie nie dzialo w Polsce w sprawie
    >wywiazywanie sie z koncesji.

    Zaraz - Kulczyk przeciez swoja zrobil. Owszem - moze 2-3 lata zwlekal,
    ale w 2003 pierwszy odcinek byl juz gotowy.

    A tak z ciekawosci - jak sie ma ta prognoza do ruchu z lat 2005-10 ?
    Choc tego wtedy chyba nikt nie mogl przewidziec

    >> -i gdzies w tym momencie GTC sie obudzilo, ze oni tez maja koncesje.
    >I ? Gdzie tutaj naruszenie prawa ?

    Prawa moze i nigdzie, ale to widac zla koncesja byla, skoro GTC mogla
    przez 8 lat nic nie robic, a wrecz blokowac budowe przez innych.

    >> Mowiac szczerze to uwazam ze ten ruch byl w dobra strone. Skorzystac z
    >> nieruchawosci GTC i zabrac im koncesje. Tylko trzeba bylo staranniej
    >> wykonac - zeby nie przegrac w sadzie.
    >Na jakiej podstawie zabrac ta koncesje ?
    >Wydane w 1997r. dokumenty nie okreslaly terminu oddania autostrad.

    Cos by sie pewnie znalazlo, tylko trzeba dobrze poszukac.
    Zawsze tez mozna napuscic UKS na kontrole :-)

    >Poza tym, sprawa nie dotyczy opieszalosci w realizacji ile ceny. Calosc
    >dziala sie w 2006 i 2007 roku gdy GTC konczylo budowe odcinka Tczew -
    >Nowe Marzy (Grudziadz) a przygotowywalo sie - tj. zlecilo opracowanie
    >dokumentacji na budowe odcinka Grudziadz - Torun.
    >To o jakiej opieszalosci mowa ?

    Ale jaka w koncu byla tresc koncesji ? Bo mnie sie to zasadniczo
    dziwne wydaje ze panstwo w ogole interesuja koszta budowy "prywatnej"
    autostrady :-)
    No, ale pozniejsze wypadki pokazuja ze to jednak dosc istotne, wrecz
    najistotniejsze.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: