eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Opiłki metalu w zbiorniku
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 46

  • 31. Data: 2014-01-18 18:46:30
    Temat: Re: Opiłki metalu w zbiorniku
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    >W
    >> paliwie rozpuszczalnik i opiłki metalu (dużo). Przy 80kkm pad 3
    >> wtryskiwaczy i turbiny.
    >>
    >
    > Dzieki za info. Powoli dostaje coraz wiekszego uczulenia na diesle, te
    > nowsze.

    LOL, a co to ma wspólnego z rodzajem zapłonu?
    Identyczne przypadki możesz mieć na benzynie, myślisz, że wtryski lub turbo
    przeżyją rozpuszczalnik i opiłki?





  • 32. Data: 2014-01-18 18:49:21
    Temat: Re: Opiłki metalu w zbiorniku
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:52da913d$0$2205$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > news:lbe1qp$g54$1@news.task.gda.pl...
    >>W dniu 18.01.2014 13:38, atm pisze:
    >>> Hej anacron,
    >>> mozesz napisac kilka slow o samochodzie?
    >>> co to za model, jaki przyblizony przebieg, czy mocno doswiadczony przez
    >>> zycie?
    >>
    >> Hyundai i30 1,4 CRDI 90 KM, przebieg 80kkm, głównie trasy, tankowany
    >> tylko na firmowych stacjach (nie szukam najtańszej, tylko pierwszej
    >> firmowej (BP, Statoil, Shell, Orlen, Bliska), po tym jak mi się rezerwa
    >> zaświeci. Na trasie 90-110km/h, na autostradach 120-130 km/h (kilka razy
    >> kilkaset km z pedałem w podłodze), spod świateł dynamicznie (wyższy bieg
    >> przy 2,5-3 kRPM), w czasie wyprzedzania czasami do 4,5 kRPM. Auto
    >> regularnie serwisowane. Przy 80kkm pad 3 wtryskiwaczy i turbiny. W
    >> paliwie rozpuszczalnik i opiłki metalu (dużo). Przy 80kkm pad 3
    >> wtryskiwaczy i turbiny.
    >>
    >
    >
    > Jaki rozpuszczalnik? Gdzie robiłeś badanie paliwa?

    No właśnie, jeśli rozpuszczalnik był w paliwie na stacji (albo i w baku), to
    nie ma co wnikać, żaden sąd nie będzie bronił oszusta ze stacji, tylko
    remont na jego koszt.
    A jeszcze prokuratora bym pogonił do roboty w takim przypadku.



  • 33. Data: 2014-01-18 18:57:11
    Temat: Re: Opiłki metalu w zbiorniku
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-01-18 18:46, Cavallino wrote:
    >
    > Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
    >
    >> W
    >>> paliwie rozpuszczalnik i opiłki metalu (dużo). Przy 80kkm pad 3
    >>> wtryskiwaczy i turbiny.
    >>>
    >>
    >> Dzieki za info. Powoli dostaje coraz wiekszego uczulenia na diesle, te
    >> nowsze.
    >
    > LOL, a co to ma wspólnego z rodzajem zapłonu?
    > Identyczne przypadki możesz mieć na benzynie, myślisz, że wtryski lub
    > turbo przeżyją rozpuszczalnik i opiłki?
    >

    Mam raczej na mysli cala kolekcje: DPF (bluetec pewnie jeszcze wiecej
    doklada wrazen), EGR, elektrowtryski, dwumasa, turbo ze zmienna
    geometria. Czesc z tych elementow jest rowniez w benzynie ale jakos
    ciezko znalezc osoby, ktore wymieniaja dwumase w benzynie.

    Drzewiej diesel byl prostym, prymitywnym wolem roboczym, teraz zas to
    fajnie dopracowane cacko tyle, ze dosc awaryjne i drogie w naprawie.


  • 34. Data: 2014-01-18 19:03:27
    Temat: Re: Opiłki metalu w zbiorniku
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:52dac07b$0$2143$6...@n...neostrada
    .pl...
    > On 2014-01-18 18:46, Cavallino wrote:
    >>
    >> Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
    >>
    >>> W
    >>>> paliwie rozpuszczalnik i opiłki metalu (dużo). Przy 80kkm pad 3
    >>>> wtryskiwaczy i turbiny.
    >>>>
    >>>
    >>> Dzieki za info. Powoli dostaje coraz wiekszego uczulenia na diesle, te
    >>> nowsze.
    >>
    >> LOL, a co to ma wspólnego z rodzajem zapłonu?
    >> Identyczne przypadki możesz mieć na benzynie, myślisz, że wtryski lub
    >> turbo przeżyją rozpuszczalnik i opiłki?
    >>
    >
    > Mam raczej na mysli cala kolekcje: DPF (bluetec pewnie jeszcze wiecej
    > doklada wrazen), EGR, elektrowtryski, dwumasa, turbo ze zmienna geometria.
    > Czesc z tych elementow jest rowniez w benzynie ale jakos ciezko znalezc
    > osoby, ktore wymieniaja dwumase w benzynie.

    Za to wariator psuje się na potegę - problem dokładnie taki sam, więc co za
    różnica?

    >
    > Drzewiej diesel byl prostym, prymitywnym wolem roboczym, teraz zas to
    > fajnie dopracowane cacko tyle, ze dosc awaryjne i drogie w naprawie.

    To dobrze chyba, że nie jest prymitywny?
    I nie zgodzę się że zadbany diesel jest bardziej awaryjny od benzyny, mam
    dokładnie odwrotne wrażenia, tyle że dotyczą aut w wieku 0-6 lat.
    A jeśli ktoś kupuje cokolwiek z 8 ręki z przekręconym na 150 tys przebiegiem
    i chce w niego wierzyć, to już jego sprawa.
    Na tym polega właśnie problem ze starymi dieslami, że faktycznie jeżdżą
    więcej i mają te swoje 300-400 tys km przebiegu, a na tyle jest obliczona
    żywotność silnika.
    Po prostu kupujesz samo nadwozie, resztę musisz włożyć nowe. ;-)



  • 35. Data: 2014-01-18 19:21:20
    Temat: Re: Opiłki metalu w zbiorniku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jan 2014 18:49:21 +0100, Cavallino napisał(a):
    >> Jaki rozpuszczalnik? Gdzie robiłeś badanie paliwa?
    > No właśnie, jeśli rozpuszczalnik był w paliwie na stacji (albo i w baku), to
    > nie ma co wnikać, żaden sąd nie będzie bronił oszusta ze stacji, tylko
    > remont na jego koszt.
    > A jeszcze prokuratora bym pogonił do roboty w takim przypadku.

    Raczysz zartowac. Rozpuszczalnik nie byl na stacji, tylko w baku.
    A skad bylo paliwo w baku ?
    Fakture zakladam ze anacron ma, ale plomby na baku nie.
    A przeciez to samo paliwo zatankowaly setki samochodow i zaden nie
    mial usterki.

    A jak dzialaja nasze sady, to anacron doskonale wie :-)

    J.


  • 36. Data: 2014-01-18 19:24:42
    Temat: Re: Opiłki metalu w zbiorniku
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:lbeer0$4nu$1@node2.news.atman.pl...
    >
    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:52da913d$0$2205$6...@n...neostrada
    .pl...
    >> Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    >> news:lbe1qp$g54$1@news.task.gda.pl...
    >>>W dniu 18.01.2014 13:38, atm pisze:
    >>>> Hej anacron,
    >>>> mozesz napisac kilka slow o samochodzie?
    >>>> co to za model, jaki przyblizony przebieg, czy mocno doswiadczony przez
    >>>> zycie?
    >>>
    >>> Hyundai i30 1,4 CRDI 90 KM, przebieg 80kkm, głównie trasy, tankowany
    >>> tylko na firmowych stacjach (nie szukam najtańszej, tylko pierwszej
    >>> firmowej (BP, Statoil, Shell, Orlen, Bliska), po tym jak mi się rezerwa
    >>> zaświeci. Na trasie 90-110km/h, na autostradach 120-130 km/h (kilka razy
    >>> kilkaset km z pedałem w podłodze), spod świateł dynamicznie (wyższy bieg
    >>> przy 2,5-3 kRPM), w czasie wyprzedzania czasami do 4,5 kRPM. Auto
    >>> regularnie serwisowane. Przy 80kkm pad 3 wtryskiwaczy i turbiny. W
    >>> paliwie rozpuszczalnik i opiłki metalu (dużo). Przy 80kkm pad 3
    >>> wtryskiwaczy i turbiny.
    >>>
    >>
    >>
    >> Jaki rozpuszczalnik? Gdzie robiłeś badanie paliwa?
    >
    > No właśnie, jeśli rozpuszczalnik był w paliwie na stacji (albo i w baku),
    > to nie ma co wnikać, żaden sąd nie będzie bronił oszusta ze stacji, tylko
    > remont na jego koszt.
    > A jeszcze prokuratora bym pogonił do roboty w takim przypadku.

    Teoretycznie masz rację. Trzeba jeszcze udowodnić, że paliwo pobrane z baku
    pochodzi ze stacji z której jest faktura, a nie ze stacji 400 km dalej.
    Trzeba szybciutko pojechać na podejrzaną stację i pobrać próbki w asyście
    przedstawiciela z PIH albo z laboratorium specjalizującego się w badaniach
    paliw.


    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 37. Data: 2014-01-18 19:36:15
    Temat: Re: Opiłki metalu w zbiorniku
    Od: atm <...@v...pl>


    >>>
    >>> LOL, a co to ma wspólnego z rodzajem zapłonu?
    >>> Identyczne przypadki możesz mieć na benzynie, myślisz, że wtryski lub
    >>> turbo przeżyją rozpuszczalnik i opiłki?
    >>>
    >>
    >> Mam raczej na mysli cala kolekcje: DPF (bluetec pewnie jeszcze wiecej
    >> doklada wrazen), EGR, elektrowtryski, dwumasa, turbo ze zmienna
    >> geometria. Czesc z tych elementow jest rowniez w benzynie ale jakos
    >> ciezko znalezc osoby, ktore wymieniaja dwumase w benzynie.
    >
    > Za to wariator psuje się na potegę - problem dokładnie taki sam, więc co
    > za różnica?

    Eeee, nie jest tak zle. Przeprowadzilem malo dokladny ale dajacy jakis
    poglad test co do cen wariatorow i ich ilosci na Allegro w zestawieniu z
    dwumasami:
    http://allegro.pl/czesci-samochodowe-620?string=wari
    ator&buyNew=1
    http://allegro.pl/sprzegla-kola-dwumasowe-50883?buyN
    ew=1&string=dwumasa&counters=1
    Ciezko wsrod tych 30 aukcji dwumas znalezc jakas benzyne, cena tez sporo
    wyzsza niz zdecydowana wiekszosc wariatorow.
    http://allegro.pl/listing/listing.php?string=dwumasa
    &search_scope=&buyNew=1
    Uwzgledniajac zestawy, przewaga ilosci dwumas jest miazdzaca co swiadczy
    o ich "zuzywalnosci".



    >
    >>
    >> Drzewiej diesel byl prostym, prymitywnym wolem roboczym, teraz zas to
    >> fajnie dopracowane cacko tyle, ze dosc awaryjne i drogie w naprawie.
    >
    > To dobrze chyba, że nie jest prymitywny?

    Jesli przeklada sie to na trwalosc i niezawodnosc to wolalbym klepaka,
    ktory przejedzie "milion" bez remontu niz te wspolczesne dopracowane
    cacka, w ktorych moze sie zuzyc lub uszkodzic calkiem sporo elementow i
    ktorych wymiana bedzie kosztowna.

    > I nie zgodzę się że zadbany diesel jest bardziej awaryjny od benzyny,
    > mam dokładnie odwrotne wrażenia, tyle że dotyczą aut w wieku 0-6 lat.
    > A jeśli ktoś kupuje cokolwiek z 8 ręki z przekręconym na 150 tys
    > przebiegiem i chce w niego wierzyć, to już jego sprawa.
    > Na tym polega właśnie problem ze starymi dieslami, że faktycznie jeżdżą
    > więcej i mają te swoje 300-400 tys km przebiegu, a na tyle jest
    > obliczona żywotność silnika.
    > Po prostu kupujesz samo nadwozie, resztę musisz włożyć nowe. ;-)
    >

    Tak, tu masz sporo racji - faktycznie diesle wciaz sa podstawa jesli
    chodzi o transport komercyjny i kupowanie starszego diesla jest ryzykowne.
    Wiem, ze nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi, kazde rozwiazanie ma
    swoje wady i zalety. W kazdym razie jesli przy nastepnym zakupie bede
    mial swobode wyboru - wroce do benzyny :]


  • 38. Data: 2014-01-18 21:58:35
    Temat: Re: Opiłki metalu w zbiorniku
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1...@4...n
    et...
    > Dnia Sat, 18 Jan 2014 18:49:21 +0100, Cavallino napisał(a):
    >>> Jaki rozpuszczalnik? Gdzie robiłeś badanie paliwa?
    >> No właśnie, jeśli rozpuszczalnik był w paliwie na stacji (albo i w baku),
    >> to
    >> nie ma co wnikać, żaden sąd nie będzie bronił oszusta ze stacji, tylko
    >> remont na jego koszt.
    >> A jeszcze prokuratora bym pogonił do roboty w takim przypadku.
    >
    > Raczysz zartowac. Rozpuszczalnik nie byl na stacji, tylko w baku.

    Jak zatankował rozpuszczalnik, to pewnie nadal mieli to samo w tankach.


    > A skad bylo paliwo w baku ?
    > Fakture zakladam ze anacron ma, ale plomby na baku nie.
    > A przeciez to samo paliwo zatankowaly setki samochodow i zaden nie
    > mial usterki.

    Po pierwsze - tego nie wiesz, po drugie - co to za różnica, paliwo nie
    spełniało norm, narobiło bałaganu i to wystarczy.



  • 39. Data: 2014-01-18 22:02:54
    Temat: Re: Opiłki metalu w zbiorniku
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:52dac9a2$0$2143$6...@n...neostrada
    .pl...
    >
    >>>>
    >>>> LOL, a co to ma wspólnego z rodzajem zapłonu?
    >>>> Identyczne przypadki możesz mieć na benzynie, myślisz, że wtryski lub
    >>>> turbo przeżyją rozpuszczalnik i opiłki?
    >>>>
    >>>
    >>> Mam raczej na mysli cala kolekcje: DPF (bluetec pewnie jeszcze wiecej
    >>> doklada wrazen), EGR, elektrowtryski, dwumasa, turbo ze zmienna
    >>> geometria. Czesc z tych elementow jest rowniez w benzynie ale jakos
    >>> ciezko znalezc osoby, ktore wymieniaja dwumase w benzynie.
    >>
    >> Za to wariator psuje się na potegę - problem dokładnie taki sam, więc co
    >> za różnica?
    >
    > Eeee, nie jest tak zle. Przeprowadzilem malo dokladny ale dajacy jakis
    > poglad test

    Mi dał lepszy pogląd test empiryczny - w żadnym dieslu nie zepsuło mi się
    koło dwumasowe, a wariator na dwa silniki które go zawierały zepsuł się
    chyba z 5 razy.
    Skuteczność 100%. ;-)

    >> To dobrze chyba, że nie jest prymitywny?
    >
    > Jesli przeklada sie to na trwalosc i niezawodnosc to wolalbym klepaka,

    Może Ty byś wolał, ale jednak większość klientów na nówki wybiera
    nowoczesne, turbodoładowane i mocniejsze diesle.
    Nawet jeśli mają wybór.

    >> A jeśli ktoś kupuje cokolwiek z 8 ręki z przekręconym na 150 tys
    >> przebiegiem i chce w niego wierzyć, to już jego sprawa.
    >> Na tym polega właśnie problem ze starymi dieslami, że faktycznie jeżdżą
    >> więcej i mają te swoje 300-400 tys km przebiegu, a na tyle jest
    >> obliczona żywotność silnika.
    >> Po prostu kupujesz samo nadwozie, resztę musisz włożyć nowe. ;-)
    >>
    >
    > Tak, tu masz sporo racji - faktycznie diesle wciaz sa podstawa jesli
    > chodzi o transport komercyjny i kupowanie starszego diesla jest ryzykowne.
    > Wiem, ze nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi, kazde rozwiazanie ma swoje
    > wady i zalety. W kazdym razie jesli przy nastepnym zakupie bede mial
    > swobode wyboru - wroce do benzyny :]

    A ja niekoniecznie, nie stać mnie na lanie do baku za 60 zł za każde 100 km.
    To już wolę do auta dołożyć.



  • 40. Data: 2014-01-18 22:38:38
    Temat: Re: Opiłki metalu w zbiorniku
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:7o3hs63y9ax0.10tse8eiz7x39$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Sat, 18 Jan 2014 21:58:35 +0100, Cavallino napisał(a):
    >> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >> grup
    >>> Dnia Sat, 18 Jan 2014 18:49:21 +0100, Cavallino napisał(a):
    >
    >> po drugie - co to za różnica, paliwo nie
    >> spełniało norm, narobiło bałaganu i to wystarczy.
    >
    > Ale ktore paliwo ? to powod twierdzi ze to z tej stacji, a dowod ma
    > mierny. A ze stacja sprzedaje dobre paliwo, to niech swiadczy brak
    > nastepnych pozwow, faktura od dostawcy, certyfikat itp.
    >


    Jedyna nadzieja, że na tej stacji paliwo jest cały czas "uszlachetniane".

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: