eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. › Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
  • Data: 2018-05-01 07:05:42
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja odnoszę się do statystyk z pierwszego postu, a Ty?
    > Tam stoi:
    > Hamowanie od 80 km/h do 0 km/h na mokrej nawierzchni przy temp. powyżej
    > 15 stopni Celsjusza i poniżej 10 stopni Celsjusza
    > Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Goodyear): 37,6 m
    > Dobrej jakości opona zimowa przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 36,2 m
    > Dobrej jakości opona letnia przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 42,7 m

    Zdefiniuj "mokra nawierzchnia". Według mojego (być może subiektywnego)
    odczucia całoroczne o wiele lepiej sprawują się na mokrym niż zimówki.
    Dziwne te nowe testy w zeszłorocznych było to na ogół widać;)

    > Hamowanie od prędkości 50 km/h do 0 km/h na śniegu przy temp. -3 stopni
    > Celsjusza
    > Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Nokian): 29,4 m
    > Dobrej jakości opona zimowa: 29,1 m

    Aż dziwne, że taka mała różnica.

    > Może i zbytek - ale czemu nie najlepsza opcja?

    Bo jest IMHO lepsza na mokrym i nie zaskoczy cię lato na zimówkach i
    zima na letnich.

    > Kluczowe jest to co Budzik napisał:
    >
    > "Pytanie jest inne: czy zima lepsza bedzie nowa zimowka czy wielosezonowa
    > jezdzona przez całe lato?
    > Wydaje sie, ze jednak nowa zimowa."

    Takie średnio kluczowe, chyba że wymieniniasz buty co sezon.

    > I drugie pytanie - czy "dobrej jakości opona letnia/zimowa" oznacza, że
    > testowano dobre opony ale nie najlepsze?

    NIe wiem co testowano. Dlatego takie testy traktuje z przymróżeniem oka.

    >- bo "Najlepsza z testowanych
    > opon całorocznych" sugeruje, że lepszych całorocznych nie ma.

    To które są najlepsze?

    > Jak
    > weźmiemy "najlepszą" oponę zimową/letnią to te statystyki będą jeszcze
    > bardziej wykazywały wyższość zimowych/letnich nad całorocznymi.

    Jak weźmiesz "najlepszą zimową" w kategorii jazda po śniegu, to będzie
    odstawać od każdej praktycznie całorocznej w warunkach bezsnieżnych.

    Shrek