eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaOgniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać? › Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
  • Data: 2017-03-19 00:24:33
    Temat: Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dzisiaj niektórzy używają LED w charakterze odbiornika.

    Tego nie próbowałem. Ale też od kilkunastu lat nie bawię się
    elektroniką, robię raczej tylko dorywcze naprawy.

    > Zmieniło się po stronie nadawczej (zapisującej). Teraz mamy diody laserowe,
    > które łatwo dają się sterować przebiegami zmiennymi. Z żarówka się tak
    > nie dało, więc stosowano modulatory światła. Albo mechaniczne, czyli taka
    > przesłona ruszająca się jak membrana w głośniku, albo komórki Kerra.

    Po stronie nadawczej to wiadomo - na taśmie 35mm nie ma już modulowanego
    paska o różnej szerokości, lecz niejako "kod paskowy". Ale już w kinie
    nie pracowałem, jak były wymieniane "główki" dźwiękowe w projektorach.

    > Kiedyś mogło się wydawać, że ostatnia pozostałością techniki lampowej będą
    > kineskopy. Te już wymarły, więc można by sądzić, że jest po ptokach. Ale
    > wciąż produkowane są fotopowielacze. Hamamatsu, wcześniej wspomniane, na
    > przykład robi. Fotopowielacz z palcem w dupie osiąga czułość jednego fotonu.

    O qr...
    Już sobie wyobraziłem ułożyć z nich matrycę i zrobić super-czułą kamerę.
    A przy okazji super-dużą :(

    Ale jak "wygenerować" tylko jeden foton? ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam