eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaOgniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać? › Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
  • Data: 2017-03-19 02:49:21
    Temat: Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:oakfjh$gip$1@usenet.news.interia.pl...
    > O qr...
    > Już sobie wyobraziłem ułożyć z nich matrycę i zrobić super-czułą kamerę. A
    > przy okazji super-dużą :(

    Ja myślę, że jakby mądrze rozwiązać optykę, takie tam, to dało by się to
    zrobić na zestawie wirujących luster, aby "przedstawiać" lampie, jako źródło
    światła, coraz to inny punkt z tego, co widzi obiektyw i wtedy mogło by to
    mieć nawet całkiem zręczne rozmiary.
    Coś mi się przez pamięć przebija, że takie było jedno z rozwiązań
    technicznych telekina, aby taśmą nie szarpać, a po stronie odbiorczej chyba
    zwykła fotokomórka, cieniutka wiązka światła skanowała taśmę, a widzowie
    mogli oglądać obraz filmu. Może by z tej naszej kamery na lustrach część
    fotonów uciekała, część przyklejała się nie-wiadomo-skąd, ale i tak myślę,
    że czułość tego mogła by być godna uwagi...? Myślałem jeszcze o zastosowaniu
    tarczy Nipkowa, lub innego równoważnego układu/mechanizmu... ale jakoś nie
    mogę uruchomić "wizji", jakby to miało być rozwiązane. O ile w ogóle FP
    reagowałby odpowiednio i wystarczająco szybko na zmiany.
    Tylko... czy nie trzeba by tego np. wykąpać w ciekłym azocie, coby szumy
    oddalić, a czy to by dodatkowo nie zwolniło pracy FP?

    > Ale jak "wygenerować" tylko jeden foton? ;)

    A on się nie wygeneruje sam, przy jakiejś tam okazji, z racji niebycia przez
    ciało doskonale czarnym i mającym temperaturę wyższą, niż zero bezwzględne?

    --
    Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
    co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz

    FP - FotoPowielacz... a co... po polsku skracać będę :P :))