eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaOgniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać? › Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
  • Data: 2017-03-19 00:50:57
    Temat: Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Adam napisał:

    > O qr...
    > Już sobie wyobraziłem ułożyć z nich matrycę i zrobić super-czułą kamerę.
    > A przy okazji super-dużą :(

    Nie tak bardzo super. Fotopowielacze wydają się ogromne, gdy się je ogląda
    na rysunku w podręczniku do fizyki. One bywają niewielkie, niewiele większe
    od co bardziej tłustej fotodiody czy fotorezytora.

    > Ale jak "wygenerować" tylko jeden foton? ;)

    Na przykład łupiąc jakąś cząstka elementarną w drugą, albo w jądro
    atomowe czy inne cóś. W takich zastosowaniach jest to używane. Poza
    tym w astronomii, gdzie generator fotonów miewa dużą wydajność, za
    to znajduje się bardzo daleko.

    --
    Jarek