eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaOgniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
  • Data: 2017-03-20 10:32:30
    Temat: Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS pisze:

    > zestawię może te ogniwka z lampek, jakiś oscyloskop przydałby się,
    > miałem jakiegoś małego ruska, ale już nie mam, ogniwka w światło
    > migających lampek i patrzymy, czy dostajemy to co chcemy, no, tak,
    > aby pojemności własne tego nie zjadły... a może hmm... nie...
    > całkowanie zostawię jednak wzmacniaczowi, bądź dołączonemu do ogniw(a)
    > kondziołkowi... Na razie niech to ruszy. Może jakiemuś staremu
    > tranzystorowi odpiłuję dekielek, może... jest szerokie i głębokie...

    Piłowanie tranzystora to może był dobry pomysł, ale za czasów
    Wojciechowskiego. Natomiast warto wiedzieć o możliwości rozmnażania
    ogniwek przez podział. Odłamany niewielki fragment płytki świetnie
    robi za małą fotodiodę. Tylko trzeba wybrać ułomek z fragmentem
    elektrody na powierzchni, by móc się w nią wlutować. Od spodu jest
    wszędzie metalizacja. Mniejsza powierzchnia, to mniejsza pojemność,
    co się przekłada na częstotliwości graniczne. Zresztą te ogniwa
    w chińskich lampkach też są często efektem podziału -- ta co kiedyś
    oglądałem były cięte z gotowych modułów 15x15cm.

    --
    Jarek