eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaOgniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać? › Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
  • Data: 2017-03-18 23:31:31
    Temat: Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS pisze:

    > Ja nie twierdzę, że jest inaczej. Tylko diabeł w szczegółach
    > jest... może po prostu wypróbować każdą z opcji odbiorczych?
    > Skoro, jak wyszło, że zwykłę diody mrygną mi odpowiedni często,
    > to wystarczy się skupić na części odbiorczej...?

    No więc właśnie tu nie ma co kombinować. Fotodioda włączona wprost
    w wejście wzmacniacza operacyjnego (z ewentualnym niewielkim napięciem
    polaryzującym w kierunku przewodzenia) zapewnie dobra liniowość od
    zera do napięcia zasilania. Nic tu się lepiej nie wykombinuje. Tylko
    trzeba zapewnić regulację wzmocnienia, by poziom oświetlenia śmieciowego
    nie przesterował układu. Dobrze by było tylko popatrzeć sobie oscyloskopem
    na to, co wychodzi po oświetleniu nadajnikiem sterowanym prostokątnym
    przebiegiem. Z tego eksperymentu da się wyrozumieć wszystko. I ocenić,
    czym rózni się Hamamatsu od chińskiej płytki krzemu oraz zdecydować,
    czy to drugie aby nie wystarczy.

    --
    Jarek