eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOglaszam ostatni rok w historii Polski w ktorym można było zapierdalać z promilami za zakończony.Re: Oglaszam ostatni rok w historii Polski w ktorym można było zapierdalać z promilami za zakończony.
  • Data: 2014-01-05 18:45:48
    Temat: Re: Oglaszam ostatni rok w historii Polski w ktorym można było zapierdalać z promilami za zakończony.
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Ok, ale mimo wszystko sądzę że kary dla sprawców wypadków drogowych nie
    > wpływają na to jak ludzie zachowują się na drodze.

    Myślę, że na statystycznego ludzika one działają. Na tego z Kamienia może
    nie, nie wiem.

    > A o to tak naprawdę chodzi.

    Naprawdę chodzi o to, by drogi były dobre i dało się nimi sprawnie poruszać.

    > Kara za spowodowanie wypadku to bardziej służy chyba rodzinie zabitego i
    > poczuciu sprawiedliwości w społeczeństwie, niż rzeczywiście ma wpływ na
    > zmniejszenie ilości wypadków drogowych.

    No tak, bo kara jest po a nie przed :-)

    > No też - gość z Kamienia Pomorskiego to ma obecnie samochód pewnie o
    > ujemnej wartości.

    Zależy czy ktoś rzucił na niego urok :-)

    > Zależy dla kogo i w jakiej sytuacji.
    > Są ludzie dla których taka kara będzie bardzo dotkliwa, są tacy co tyle po
    > prostu mają na koncie na drobne wydatki.

    No i właśnie jeśli taki byłby limit to by nie miało sensu bo biednego byś z
    torbami puścił a bogaty by nie odczuł. Ja zasadniczo nie jestem za
    procentowym karaniem ani nawet karaniem finansowym bo to nosi znamiona
    klepania kasy tudzież zwykłego niewolnictwa. To może być co najwyżej
    wykupieniem kary, gdyby ktoś wolał zapłacić niż ponieść właściwą karę. I tak
    wątpliwe moralnie.

    > Samochód jednak łatwiejszy do zbycia.

    Ale nie starczy na srogą karę finansową.

    W ogóle te zajęcia komornicze są zasadniczo po to by ktoś zapłacił, ale jak
    nie będzie miał z czego to mu się zabiera środki do życia. Wypaczenie i
    tyle.

    > Jest kilka zalet takiego rozwiązania.
    > Po pierwsze społeczny ostracyzm również jako forma kary - czyli po prostu
    > wstyd przed rodziną, sąsiadami, znajomymi itd.

    Jak go jakiś popierd sąsiad ukamieniuje to będzie dobrze ? Bo tak mi się
    wydaje, że taki miałoby to wymiar. Wystarczy poczytać tę grupę jakie ludzie
    potrafią mieć pomysły choćby te nalepki za złe zaparkowanie. Większość
    siedzi na d... i spokój jest, ale jakiś istotny procent naprawdę chce
    realizować te swoje pojeb pomysły.

    > Po drugie przestroga dla tych co się dowiedzą - zmniejszając poczucie
    > bezkarności. Obecnie każdemu kto prowadzi po alkoholu wydaje się że go nie
    > złapią. Świadomość że złapali i ukarali już ludzi z jego otoczenia może
    > zmienić to podejście.

    Mówiłeś, że nikogo nie znasz to nie wiem skąd to bierzesz. Ja ze trzech
    znam:
    1. jeden po wsi jeździł do sklepu, 100m, nikt go nie złapał, jak dla mnie
    naprawdę marginalny problem,
    2. drugi na wsi przejechał z knajpy do swojego domu 150m i mu prawko
    odebrali na 2 lata, jak dla mnie potwierdza bzdurność karania
    3. trzeci pół Polski przejechał więc jak mu się to udało to raczej nie mógł
    być zbyt groźny

    Więc jak dla mnie to pierdoły są. Podejrzewam, że istotnym zagrożeniem są
    osobniki z natury agresywne a nie pod wpływem.

    > No i społeczeństwo ma prawo wiedzieć z kim ma do czynienia.
    > Zresztą to się dzieje i dziś - rozprawy są publiczne, można na nie iść,
    > dowiedzieć się szczegółów, poznać wyrok itp. itd.
    > Chodzi tylko o to żeby to stare i już niedzisiejsze prawo dostosować do
    > warunków globalnej wioski XXI wieku.
    > Mamy internety i różne inne cuda i trzeba z tego korzystać.

    Tak tak, z tym, że dla rasowych przestępców ogłaszanie wyroków jest reklamą.