eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOglaszam ostatni rok w historii Polski w ktorym można było zapierdalać z promilami za zakończony.Re: Oglaszam ostatni rok w historii Polski w ktorym można było zapierdalać z promilami za zakończony.
  • Data: 2014-01-06 18:12:48
    Temat: Re: Oglaszam ostatni rok w historii Polski w ktorym można było zapierdalać z promilami za zakończony.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 6 Jan 2014, mk4 wrote:

    > Dobrze sie czyta jak piszesz ale tutaj - "duzo" to chyba jednak nieco
    > naciagane. Bo jak to bylo z tymi procentami?

    http://dlakierowcow.policja.pl/download/15/115687/KS
    P_okladki_148_5x210_5grzbiet.pdf

    30 tys. wypadków z winy kierujących, 2,5 tys zabitych, 39 tys rannych
    3,5 tys. spowodowanych przez nietrzeźwych, niecałe 0,5 tys zabitych, 4000
    rannych.
    Rannych pi razy oko tyle co "średnia", zabitych 2x więcej.

    Jak na mój gust, to czego NAPRAWDĘ brakuje, to właśnie statystyka "progowa".
    Bo rzeczywiście, "dwupromilowy" osobnik ma spore szanse na
    niekontrolowane skasowanie kogokolwiek w okolicy (ze sobą włącznie).

    Niemniej jest sprawa "charakterystyki jazdy", popatrzmy:

    - niedostosowanie prędkości
    ogółem: 8,5 tys wypadków 1 tys zabitych 12 tys rannych
    pijani: 1,5 tys 0,2 2
    - zachowanie wobec pieszego:
    ogółem: 4,4 tys 0,2 4,5
    pijani: 0,08 (!) 4 0,1 tys
    - nieprzestrzeganie pierwszeństwa:
    ogółem: 8 tys 0,4 tys zabitych 10,5 tys rannych
    pijani: 0,25tys 0,03 0,3

    Jest dramatyczna nadreprezentacja "niedostosowania prędkości".
    Dla odmiany, tylko śladowe sprawstwo wypadków z nieudzieleniem
    pierwszeństwa, wynik mają dużo lepszy od rowerzystów :P
    (nie da się ukryć, że być może dlatego, że inni puszczają
    szaleńca w puszce, a inny pojazd niekoniecznie).
    Za to sprawca niniejszego wątku razem z motorniczym z dzisiejszych
    wiadomości kilkukrotnie przekroczyli "limit 2012" dla zabijanych
    pieszych.

    WNIOSEK: to *niektórzy*, rzekłbym "bardzo niektórzy" pijani są
    sprawcami katastrof.
    I to tacy, których podczas jazdy widać, słychać i czuć.

    Czyli... czyli może nie trzeba usiłować skontrolować trzeźwości
    codziennie aż 10% uczestników ruchu?
    Ale już chyba pościgi są uzasadnione, wbrew widzianym tu tezom,
    i wbrew pierwszemu wrażeniu: skoro kierowca ma dość "fantazji"
    żeby zacząć wyścig, czy nie zacznie go dlatego, że kto inny
    krzywo na niego spojrzał?
    Razem z <źle widziane> obniżeniem sankcji za "gołe" promile <\źle
    widziane>, za to istotnym ich stosowaniem za akcje razem
    z przyczynami występującymi w statystyce.
    Za "ułańską fantazję".

    No, chyba żeby przyjąć ze to skutek presji społecznej, kiedy
    w jakimś miejscu przed zakrętem "wszyscy" jadą 110/50
    a pijak zapomina lub nie reaguje na ten zakręt.

    pzdr, Gotfryd