  • 21. Data: 2011-07-18 12:54:07
    Temat: Re: Odstraszacz gołębi, projekt początkującego.
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.07.2011 10:53, schrieb Włodzimierz Wojtiuk:
    > Karol Z. wrote:
    > (ciap)
    >
    > Moźe zraszacz...

    Coby wszystkie ptaki z okolicy zlatywały się na darmową kąpiel? Chyba,
    że kwasem lub ługiem potraktujesz.

    Waldek

  • 22. Data: 2011-07-18 13:19:32
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Mon, 18 Jul 2011 13:22:37 +0200, Maciej Tokarz napisał(a):

    > Balkon pozbawiony guano też jakiś efekt przyniesie :-)
    > Nie zmienię celu, zastosowań elektroniki użytkowej jest pewnie coś koło
    > miliona pińcet tysięcy, ale i tak trzeba zrobić pierwszy krok.

    Podalem ten przyklad, bo swego czasu podlaczylem pralke do Commodore
    Plus/4, wiec tak z sentymentu:)

  • 23. Data: 2011-07-18 14:20:53
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Waldemar Krzok wrote:

    > Coby wszystkie ptaki z okolicy zlatywały się na darmową kąpiel? Chyba,
    > że kwasem lub ługiem potraktujesz.

    Nie rozwinąłem myśli, zraszacz wysokocisnieniowy załączany czujką ruchu np.
    coś podobnego do tego:
    http://www.youtube.com/watch?v=uIbkLjjlMV8

    --
    Włodek

  • 24. Data: 2011-07-18 16:07:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-18 05:38, Jacek Radzikowski wrote:
    > E, nie do końca. Netduino (http://netduino.com) jest programowane w
    > .net

    I zawiera w hardware 32-bitowy kontroler ARM7 i to raczej z tych
    większych. To już nie jest *mały* kontroler. Ponadto brak MMU powoduje
    że trzeba go częsciowo emulować programowo (kopaktacja heapu) i mieć
    pojęcie o pisaniu na ciasne systemy więc to pokazywanie na siłę że
    można. No pewno ze można...

    > Przykłady aplikacji jakie widziałem były napisane w c#, ale może i
    > skompilowany VBN też by zadziałał.

    *Wszystko* mozna zrobić. Idąc tym tropem najprościej było by wsadzić
    małego PCta na atomie z windowsem. Tylko czy na pewno to dobra droga dla
    *początkującego* aby zaberać się za elektronikę od razu skacząc do ARM7?

  • 25. Data: 2011-07-18 16:49:17
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 18.07.2011 18:07, Sebastian Biały wrote:

    > *Wszystko* mozna zrobić. Idąc tym tropem najprościej było by wsadzić
    > małego PCta na atomie z windowsem. Tylko czy na pewno to dobra droga dla
    > *początkującego* aby zaberać się za elektronikę od razu skacząc do ARM7?

    Skoro będzie miał do dyspozycji gotowe biblioteki obsługujące peryferia,
    to jaka to dla niego różnica czy to będzie ARM, x86, czy MIPS?

  • 26. Data: 2011-07-18 17:02:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-18 18:49, Zbych wrote:

    > Skoro będzie miał do dyspozycji gotowe biblioteki obsługujące peryferia,
    > to jaka to dla niego różnica czy to będzie ARM, x86, czy MIPS?

    Wymieniasz same duże procesory. Dlatego uczciwie twierdzę, że zamiast
    kombinowac można wsadzić Atoma na małej płycie. Wartość edukacyjna == 0
    ale działać będzie.

  • 27. Data: 2011-07-18 17:18:11
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 07/18/2011 12:07 PM, Sebastian Biały wrote:
    > I zawiera w hardware 32-bitowy kontroler ARM7 i to raczej z tych
    > większych. To już nie jest *mały* kontroler. Ponadto brak MMU powoduje

    Ja wiem czy taki wielki? Tak, kilkanaście lat temu poważne komputery nie
    miały takich zasobów, ale dziś taki procesor u nikogo nie powoduje opadu
    szczęki. Ma wszystko co potrzeba, mieści się w obudowie, którą można bez
    trudu przylutować byle lutownicą, więc dalej jeszcze można podciągnąć go
    pod "mały" (choć nie maleńki).

    > że trzeba go częsciowo emulować programowo (kopaktacja heapu) i mieć
    > pojęcie o pisaniu na ciasne systemy więc to pokazywanie na siłę że
    > można. No pewno ze można...

    Ale po co komu MMU w systemie, który ma wykonać prostą zaprogramowaną
    sekwencję operacji kiedy pojawi się stan aktywny na wejściu? Linuksa ani
    windowsa nikt na tym instalować nie będzie. Nikt też nie oczekuje super
    wydajności, więc te kilka cykli na posprzątanie sterty można odżałować.
    W końcu sam pisałeś że to dość mocny procesor.

    > *Wszystko* mozna zrobić. Idąc tym tropem najprościej było by wsadzić
    > małego PCta na atomie z windowsem. Tylko czy na pewno to dobra droga dla
    > *początkującego* aby zaberać się za elektronikę od razu skacząc do ARM7?

    Przesadzasz. To nie jest moduł z gołym procesorem, a klocek z maszyną
    wirtualną .net i wszystkim niezbędnym do wykonania programu
    skompilowanego do bytecodu. Do tego jest dostępna biblioteka
    narzędziowa, która zdejmuje autorowi aplikacji z głowy problem
    inicjalizacji peryferiów.
    I to właśnie jest odpowiednia droga dla początkującego fascynata
    techniki mikroprocesorowej. Dzięki temu, że moduł jest zgodny z rodziną
    *duino, poskłada sobie cały system z gotowych klocków. Program napisze w
    środowisku, z którym jest już zaznajomiony, 10 minut po wyjęciu z
    pudełka będzie mu wesoło migać diodka w takt aplikacji, którą on sam
    stworzy, a po kilku dniach będzie miał działający systemik który sobie
    zbudował i ogromną satysfakcję z tego że stworzył coś sam na
    mikroprocesorze. Jak już nabierze doświadczenia zabierze się za bardziej
    skomplikowane problemy.
    Gdybym to ja miał zaczynać, fakt że to samo można zrobić na 1000-krotnie
    słabszym mikroprocesorku 4-bitowym nie miałby absolutnie żadnego znaczenia.

    A czemu nie pecet? 2 podstawowe powody:
    - Nie ma gotowego zestawu klocków z których można poskładać prosty system,
    - Brak gotowych bibliotek do obsługi I/O.
    Dla profesjonalisty to żaden problem. Dla początkującego przeszkoda nie
    do pokonania.

    A wracając do twojego stwierdzenia że Maciek jest skazany na assembler,
    C czy specjalizowane odmiany Basica - nie jest.

    pzdr.
    j.

  • 28. Data: 2011-07-18 17:33:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Wymieniasz same duże procesory. Dlatego uczciwie twierdzę, że zamiast
    > kombinowac można wsadzić Atoma na małej płycie. Wartość edukacyjna == 0
    > ale działać będzie.

    Dlaczego pisanie czegoś na duże procesory ma zerową wartość edukacyjną?
    Czy w edukacji chodzi o to, by było trudniej? No to można w trakcie
    pisania klęczeć na grochu. Albo nasypać sobie pisku do klawiatury.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2011-07-18 17:34:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]

    Dlaczego pisanie czegoś na duże procesory ma zerową wartość edukacyjną?
    Czy w edukacji chodzi o to, by było trudniej? No to można w trakcie
    pisania klęczeć na grochu. Albo nasypać sobie piasku do klawiatury.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2011-07-18 18:23:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-18 19:34, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Dlaczego pisanie czegoś na duże procesory ma zerową wartość edukacyjną?

    Ponieważ *początkujący* ma dwie możliwości:

    a) zakopać się po uszy w problemach których nie pojmuje i rzucić
    wszystkim w diabły

    b) wziąść coś z MIPSem z Linuxem co jest mniej więcej równe wzięciu
    Atoma z Windowsem z punktu widzenia edukacji *elektronicznej*.

    Przypominam o tym że mamy do czyniena z początkującym. Dla
    zaawansowanego pisanie na duże procesory może być bardzo kształcące. Ale
    to nie ten przypadek.