  • 1. Data: 2011-07-17 14:18:16
    Temat: Triak i przekaźnik
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    Witam.
    Chciałbym zastosować w urzadzeniu układ taki, jak w AVT-1247.
    W skrócie: Triak załącza i rozłącza zasilanie grzałki 1,5kW, a
    przekaźnik zwiera triaka w czasie pracy. Chcę w ten sposób uniknąć
    wydzielania ciepła na triaku.
    Autor zaleca stosowanie optotriaka bez załączania w zerze.
    Czy nie bedzie w takim przypadku generował zakłóceń?
    --
    niebieski

  • 2. Data: 2011-07-17 14:29:41
    Temat: Re: Triak i przekaźnik
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    > Autor zaleca stosowanie optotriaka bez załączania w zerze.

    "Optotriak U1 nie może być wyposażony
    w obwód detekcji przejścia napięcia sieci
    przez zero - związane jest to z jego za-
    chowaniem przy rozłączaniu."

    --
    niebieski

  • 3. Data: 2011-07-17 15:20:52
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-07-17 16:18, niebieski pisze:
    > Witam.
    > Chciałbym zastosować w urzadzeniu układ taki, jak w AVT-1247.

    AVT1247 to fuzz. Nie ma tam ani triaka, ani przekaźnika.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 4. Data: 2011-07-17 15:26:35
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 17.07.2011 17:20, Paweł Pawłowicz pisze:

    > AVT1247 to fuzz. Nie ma tam ani triaka, ani przekaźnika.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł

    Pomyłka! - AVT2147

    --
    niebieski

  • 5. Data: 2011-07-17 17:36:15
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-07-17 16:29, niebieski pisze:

    > "Optotriak U1 nie może być wyposażony
    > w obwód detekcji przejścia napięcia sieci
    > przez zero - związane jest to z jego za-
    > chowaniem przy rozłączaniu."

    Triak musi się włączyć natychmiast przy wyłączeniu przekaźnika, stąd ten
    wymóg.
    Mam wątpliwości, czy taki układ ma sens. Styki przekaźnika utleniają
    się, przy przełączaniu prądu następuje ich samooczyszczanie. Ten
    "wieczny przekaźnik" eliminuje to zjawisko.
    6.5A to nie taki duży prąd. Odpowiedni triak ALBO odpowiedni przekaźnik
    powinny załatwić sprawę.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 6. Data: 2011-07-18 06:58:33
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 17.07.2011 19:36, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Triak musi się włączyć natychmiast przy wyłączeniu przekaźnika, stąd ten
    > wymóg.

    A co się stanie jesli tenwymóg nie zostanie spełniony? Stosując układ z
    załączeniem w zerze, po rozwarciu sie styków przekaźnika triak przez
    pewien czas nie przewodzi. Czyli obwód zostaje rozłaczany przez
    przekaźnik i następuje iskrzenie.

    > Mam wątpliwości, czy taki układ ma sens. Styki przekaźnika utleniają
    > się, przy przełączaniu prądu następuje ich samooczyszczanie. Ten
    > "wieczny przekaźnik" eliminuje to zjawisko.

    Szukałem w sieci czegoś na ten temat, ale nie znalazłem. W jakim stopniu
    to szkodzi stykom i czy branie udziału przez styki w rozłączaniu obwodu
    nie byłoby wystarczającym sposobem na ich samooczyszczanie się? A może
    wystarczyłoby co jakiś czas załączyć i rozłączyć obwód samym przekaźnikiem?

    > 6.5A to nie taki duży prąd. Odpowiedni triak ALBO odpowiedni przekaźnik
    > powinny załatwić sprawę.

    Z samym triakiem mam problemy, bo wydziela zbyt dużo ciepła. Chyba, że
    to wynika z zastosowanego triaka. Nie wiem. Może ktoś podpowie.
    zastosowałem TIC225 na 8A. W drodze są triaki BTA na 16A - jak dotrą to
    sprawdzę.
    Odnośnie przekaźnika, to obawiam się o ich zużycie, gdyż grzałki są
    załączanie i rozłączane kilkanaście razy na minutę.

    Oto link do mojego wątku dot. tej sprawy na elektrodzie:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=204
    3726&highlight=grupowy&sid=

    Pozdrawiam
    Krzysztof

    --
    niebieski

  • 7. Data: 2011-07-18 08:08:52
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    A moze takie co?
    http://skroc.pl/610f

  • 8. Data: 2011-07-18 08:16:30
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 18.07.2011 10:08, wchpikus pisze:
    > A moze takie co?
    > http://skroc.pl/610f
    Pewnie problem z ciepłem pozostanie. Chciałbym wszystko umieścić w
    takiej obudowie:
    http://www.hydraulikasklep.pl/foto,_up_img/z3t14/2ri
    n203pn_0.jpg,mw800,mh800

    --
    niebieski

  • 9. Data: 2011-07-18 08:39:00
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!

    > Pewnie problem z ciepłem pozostanie. Chciałbym wszystko umieścić w
    > takiej obudowie:
    > http://www.hydraulikasklep.pl/foto,_up_img/z3t14/2ri
    n203pn_0.jpg,mw800,mh800

    Obudowa jest mala, ma ok 5cm na 5cm, na dole lity radiator, wiec
    spokojnie ma gdzie oddac cieplo.
    Zmiescilbys takich z 10 tam:)

  • 10. Data: 2011-07-18 09:02:34
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 18.07.2011 10:39, wchpikus pisze:

    > Obudowa jest mala, ma ok 5cm na 5cm, na dole lity radiator, wiec
    > spokojnie ma gdzie oddac cieplo.
    > Zmiescilbys takich z 10 tam:)

    Z oddawaniem ciepła to i mój układ nie miałby problemu. Problem jest
    właśnie z tym ciepłem. Przypominam, że obudowa jest wykonana z tworzywa
    sztucznego i jest w wykonaniu IP44.

    --
    niebieski