  • 1. Data: 2011-07-17 22:02:33
    Temat: Odstraszacz gołębi, projekt początkującego.
    Od: Maciej Tokarz <m...@m...pl>

    Chciałbym zrealizować projekt, którego celem ma być odstraszanie gołębi
    na balkonie. Ponieważ mam doświadczenie w programowaniu interesuje mnie
    rozwiązanie oparte na jakimś mikrokontrolerze. Jak podejść do tego
    tematu mając na względzie:

    1. Dźwięk sokoła powinien być uruchamiany w momencie zbliżenia się
    "intruza" do balkonu.
    2. Programowanie układu było w Visual Basic Net (jeśli jest to możliwe).
    3. Koszty nie przekroczyły 100zł.

    Czy mogę liczyć na krótkie wskazówki w jaki sposób zabrać się do sprawy
    ew. pomocne linki w zakresie tematu?
    --
    Maciej Tokarz
    http://my-poi.pl

  • 2. Data: 2011-07-17 22:40:09
    Temat: Re: Odstraszacz gołębi, projekt początkującego.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-18 00:02, Maciej Tokarz wrote:
    > 1. Dźwięk sokoła powinien być uruchamiany w momencie zbliżenia się
    > "intruza" do balkonu.

    Ciężka sprawa. Radar mikrofalowy? Ultradzwieki? Zwykła czujka?

    > 2. Programowanie układu było w Visual Basic Net (jeśli jest to możliwe).

    Nie. VBN działa na maszynie wirtualnej .NET. Małe kontrolery nie
    wspierają tego z bardzo wielu powodów. Jesteś skazany na assembler,
    jezyk C albo jakieś specjalizowane odmiany BASICa.

    > 3. Koszty nie przekroczyły 100zł.

    Zestaw: czujka + avr + karta sd (z nagraniem dzwieku) + głośnik oscyluje
    w tych granicach. Czujka chyba będzie decydująca.

    > Czy mogę liczyć na krótkie wskazówki w jaki sposób zabrać się do sprawy
    > ew. pomocne linki w zakresie tematu?

    Dowolny kurs programowania mikrokontrolerów. Choćby z EdW. Dowolna
    książka o AVR.

  • 3. Data: 2011-07-17 22:50:09
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Maciej Tokarz" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Chciałbym zrealizować projekt, którego celem ma być odstraszanie gołębi
    > 1. Dźwięk sokoła powinien być uruchamiany w momencie zbliżenia się
    > "intruza" do balkonu.

    Odpusc sobie.
    U mnie w firmie zamontowali takie "profesjonalne"
    i po kilku dniach golebie mialy to gleboko w dupie.
    Za niedlugo system zostal wylaczony bo sie sasiedzi zaczeli skarzyc na
    odglosy
    upierdliwe zwlaszcza wieczorem jak juz jest w miare cicho na zewnatrz.
    Lepiej sprawdzily sie naklejone "jezyki" na parapetach

  • 4. Data: 2011-07-17 23:22:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldek napisał:

    > Lepiej sprawdzily sie naklejone "jezyki" na parapetach

    Jerzyki.

    Jarek

    --
    Złapałem se jeża, do kiesznim schował,
    Oj, com się sukinsyna potem nawyjmował

  • 5. Data: 2011-07-18 00:02:46
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    > Jerzyki.

    Jeż, to taki kolczasty zwierz,
    a jerzyk to ptaszyna co jaskółke przypomina ;P

    http://www.jacopic.pl/oferta-kolce.html

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-07-18 00:04:03
    Od: shg <s...@g...com>

    On Jul 18, 1:22 am, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Jerzyki.

    Martwe?

    Są też takie ciastka "jeżyki", można je przykleić, a potem gołębia
    przez łeb gazrurką. Coś jak maść na szczury.

  • 7. Data: 2011-07-18 00:44:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldek napisał:

    > Jeż, to taki kolczasty zwierz,
    > a jerzyk to ptaszyna co jaskółke przypomina ;P
    >
    > http://www.jacopic.pl/oferta-kolce.html

    A, chyba że tak. Myślałem, że chodzi o te ptaszyska,
    co je do szyb pryklejają.

    Jarek

    PS
    Czy one się nadziewają w locie na ten rożen?

    --
    Pieczone gołąbki nie lecą same do gąbki.

  • 8. Data: 2011-07-18 03:03:16
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 18/07/2011 8:40 AM, Sebastian Biały wrote:
    > On 2011-07-18 00:02, Maciej Tokarz wrote:
    <...>

    > Nie. VBN działa na maszynie wirtualnej .NET. Małe kontrolery nie
    > wspierają tego z bardzo wielu powodów. Jesteś skazany na assembler,
    > jezyk C albo jakieś specjalizowane odmiany BASICa.

    Albo Microsoft .Net Gadgeteer. Kiedys ogladalem wywiad z gosciem z MS w
    ktorym wychwalal to ustrojstwo, podobno proste programy mieszcza sie w
    tylko 64k flash...

    http://research.microsoft.com/en-us/projects/gadgete
    er/

    <...>

    Tomek

  • 9. Data: 2011-07-18 03:38:31
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 07/17/2011 06:40 PM, Sebastian Biały wrote:

    > Nie. VBN działa na maszynie wirtualnej .NET. Małe kontrolery nie
    > wspierają tego z bardzo wielu powodów. Jesteś skazany na assembler,
    > jezyk C albo jakieś specjalizowane odmiany BASICa.

    E, nie do końca. Netduino (http://netduino.com) jest programowane w
    .net, a do tego kompatybilne z Arduino, więc można wykorzystać
    wykorzystać całą masę rozszerzeń stworzonych dla małej platformy.
    Przykłady aplikacji jakie widziałem były napisane w c#, ale może i
    skompilowany VBN też by zadziałał.

    pzdr.
    j.

  • 10. Data: 2011-07-18 05:31:03
    Od: gary <g...@c...pl>

    W dniu 2011-07-18 02:04, shg pisze:

    > Martwe?
    >
    > Są też takie ciastka "jeżyki", można je przykleić, a potem gołębia
    > przez łeb gazrurką. Coś jak maść na szczury.

    Słyszałem że skutecznie odstrasza powieszenie jednego martwego ptaka za
    nogę

    tylko ten zapach

    :)