  • 91. Data: 2011-07-22 00:08:12
    Temat: Re: Odstraszacz gołębi, projekt początkującego.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan __Maciek napisał:

> [...]
    > (od Veli zdaje się), ale okazało się że cewka WN jest uszkodzona i
    > darowałem sobie. Pomysł był taki żeby rozciągnąć nad parapetem drut(y)
    > i podłączyć je pod te kilkanaście kV (przez odpowiedni rezystor żeby
    > trafa nie uszkodzić w razie zwarcia). Parapet do masy. Pojemność
    > drut(y)-parapet powinna przy takim napięciu wystarczyć do
    > odstraszania, ewentualnie rozważałem wykonanie niewielkiego
    > kondensatora foliowego WN :-)
    >
    > Może kiedyś jeszcze wrócę do pomysłu...
    > Są zresztą sprzedawane odstraszacze w/g tego właśnie pomysłu, ale są

    Nie sądzę, że według tego pomysłu, raczej wedle konceptu pastucha
    elektrycznego. Tam nie ma żadnego kondensatora na wyjściu, tylko
    goły transformator pobudzany kilkoma krótkimi impulsami na sekundę.
    Nie trzeba kilkunastu kV, jeden wystarczy.

    --
    Jarek

  • 92. Data: 2011-07-22 00:25:52
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 22 Jul 2011 00:08:12 +0000 (UTC) Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> napisał:

    >Nie sądzę, że według tego pomysłu, raczej wedle konceptu pastucha
    >elektrycznego. Tam nie ma żadnego kondensatora na wyjściu, tylko
    >goły transformator pobudzany kilkoma krótkimi impulsami na sekundę.

    Wiem jak jest zrobiony el. pastuch.

    >Nie trzeba kilkunastu kV, jeden wystarczy.

    Czytałem swego czasu opis na jakiejś stronie gdzie oferowano takie
    urządzenia, z którego wynikało że działa tak jak podałem wcześniej,
    ale mam pewności czy opisujący urządzenie wiedział co pisze.

  • 93. Data: 2011-07-22 10:45:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan __Maciek napisał:

> [...]
    > urządzenia, z którego wynikało że działa tak jak podałem wcześniej,
    > ale mam pewności czy opisujący urządzenie wiedział co pisze.

    Oferowano elektrycznego pastucha, czy gołębiarza? Bo pastuch
    z butelką lejdejską, to nie jest najlepszy pomysł. Za używanie
    takiego niebezpiecznego narzędzia można pewnie nawet trafić do
    kozy. Dlaczego z gołębiami miałoby być inaczj niż z bydlątkami?
    Myślę, że ten ktoś nie do końca wiedział co pisze.

    --
    Jarek

  • 94. Data: 2011-07-22 11:48:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Friday, July 22, 2011, 12:45:58 PM, you wrote:

> [...]
    > kozy. Dlaczego z gołębiami miałoby być inaczj niż z bydlątkami?
    > Myślę, że ten ktoś nie do końca wiedział co pisze.

    Myślę, że teraz idziesz po bandzie... Wysokie napięcie jest potrzebne,
    żeby przebić się przez futro/pierze. Niebezpieczne nie jest napięcie,
    lecz energia impulsów. Energia pojedynczego impulsu pastucha jest
    rzędu od ułamka dżula do kilku dżuli - zależnie od wersji. Na gołębie
    zapewne wystarczy ułamek dżula ale napięcie musi być wysokie.

    Nikt w pastuchach butelek jejdejskich nie używa.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 95. Data: 2011-07-22 14:30:05
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 22 Jul 2011 10:45:58 +0000 (UTC) Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> napisał:

    >Oferowano elektrycznego pastucha, czy gołębiarza?

    Oferowano odstraszacz gołębi. Było napisane mniej więcej tak
    "Dotknięcie przewodu przez gołębia powoduje rozładowanie wysokiego
    napięcia zgromadzonego w kondensatorze".

> [...]
    >takiego niebezpiecznego narzędzia można pewnie nawet trafić do
    >kozy. Dlaczego z gołębiami miałoby być inaczj niż z bydlątkami?

    Po pierwsze nie pastuch tylko przetwornica WN, a po drugie nie dam tam
    przecież pojemności takiej żeby gołąb/jego noga została na parapecie,
    przysmażona do drutu :-), tylko żeby go lekko strzeliło. Gdzieś w tym
    wątku padła już energia - 0,5-1J. Przy powiedzmy 10kV daje to
    pojemność 5-10nF.

    Wymyśliłem jeszcze że można by zrobić dzielnik pojemnościowy i zliczać
    rozładowania kondensatora - liczbę porażonych :-)

  • 96. Data: 2011-07-22 14:56:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan __Maciek napisał:

    > Oferowano odstraszacz gołębi. Było napisane mniej więcej tak
    > "Dotknięcie przewodu przez gołębia powoduje rozładowanie wysokiego
    > napięcia zgromadzonego w kondensatorze".

    W linkowanym tu wcześniej systemie i skrytykowanym za wysoką cenę
    (750zł + VAT) napisano, że używa "zasilacza impulsowego wytwarzającego
    prąd o wysokim napięciu 5000V i amperażu 15 mA". Słowo "impulsowy"
    można tu dwojako rozumieć, ale raczej nie jest tak, że ma on 75W DC
    na wyjściu.

> [...]
    >
    > Wymyśliłem jeszcze że można by zrobić dzielnik pojemnościowy i zliczać
    > rozładowania kondensatora - liczbę porażonych :-)

    To nie musi być tak, że poraża. Jak się zbliży palec do drutu pastucha
    (lub drutu przetwornicy WN), to da się wyczuć istnienie pola bez
    bezpośredniego wyładowania. Gołębia też nie musi strzelić prosto w kuper
    żeby wyczuł co się święci. Ale to jest zmienne pole. Dlatego prostowanie
    napięcia na wyjściu transformatora i ładowanie kondensatora nie wygląda
    mi na dobry pomysł. Lepsze są gasnące oscylacje, jakie zwykle się tam
    pojawiają.

    --
    Jarek

  • 97. Data: 2011-07-22 19:24:33
    Od: emil <e...@g...com>

    W dniu 2011-07-19 21:00, Maciej Tokarz pisze:

    > Po zagłębieniu się w temat wychodzi na to, że gołębie w mieście niestety
    > nie posiadają naturalnych wrogów. Stąd ich obojętność na odgłosy
    > wszelakich drapieżców. W miastach gdzie stanowią problem najmuje się
    > sokolnika i praktycznie jest to jedyny sposób na poradzenie sobie z nimi.
    > Sokoła trzymać nie będę, zatem pozostanie zmienić temat pierwszego
    > projektu na: Transponder GPS/GPRS.
    >
    > Dziękuję za sympatyczną dyskusję i trafne spostrzeżenia.

    Spróbuj jaskółki/jeżyki , skubańce potrafią przewędzić inne zwierzęta
    skrzecząc w stadzie, w każdym razie ja mam na osiedlu jaskółki i zero
    gołębi.

  • 98. Data: 2011-07-24 16:02:50
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    Po co wyważać już otwarte drzwi....

    acm NOWOŚĆ ODSTRASZACZ SOWA Z RUCHOMĄ GŁOWĄ HIT
    http://allegro.pl/acm-nowosc-odstraszacz-sowa-z-ruch
    oma-glowa-hit-i1717458940.html

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 99. Data: 2011-07-24 17:45:54
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 24.07.2011 18:02, Endriu pisze:
    > Po co wyważać już otwarte drzwi....
    >
    > acm NOWOŚĆ ODSTRASZACZ SOWA Z RUCHOMĄ GŁOWĄ HIT
    Daję jej 2 dni ;)

    Michoo

  • 100. Data: 2011-07-24 18:47:49
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Daję jej 2 dni ;)

    Usłyszałem o tym "patencie" od znajomego pszczelarza który w ten sposób
    odstrasza wróble w zimie wydłubujące zimujące pszczoły. Wróble sprytnie
    podlatują do ula i pukają w niego. Gdy pojedyńcze pszczoły "obrończynie"
    (zamulone w zimie i pięć razy wolniejsze niż w sezonie
    wiosenno-letnio-jesiennym) wychodzą na zewnątrz wróble wtedy pac i po
    pszczole. W ten sposób wróble potrafią "wyjeść" pół ula.

    Podobno postawienie takiego (może być również orzeł, jastrząb) ptaka (nawet
    bez ruchomej głowy) powoduje że ptactwo się boi i nie podlatuje.

    Patent przez moją osobę nie sprawdzony, znany tylko z zasłyszenia, sam
    jestem ciekaw czy zadziała ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/