eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOdcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowcówRe: Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców
    Date: Sat, 3 Nov 2018 00:55:38 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 37
    Message-ID: <prio5s$l0q$1@node1.news.atman.pl>
    References: <pr2m9b$8bf$1@node1.news.atman.pl>
    <15qk5o2j669qv$.ga3xt5340key.dlg@40tude.net>
    <pr2p7l$bug$1@node1.news.atman.pl>
    <i4y0n52gorr3.dsvb2ks2ouzt$.dlg@40tude.net>
    <pr4vkc$gfj$1@node1.news.atman.pl>
    <1s3qpj7i2zgc6$.dilx6xlmf0x3$.dlg@40tude.net>
    <pr5ccl$spk$1@node1.news.atman.pl> <b8yBD.353169$PY.2121@fx05.ams1>
    <pr7vs8$6aa$1@node2.news.atman.pl> <l3MBD.232459$031.228010@fx15.ams1>
    <prahr3$hh6$1@node2.news.atman.pl> <Vl7CD.485493$Yx.414764@fx10.ams1>
    <prdadv$g7b$1@node1.news.atman.pl> <YYOCD.302301$0j1.47357@fx21.ams1>
    <2...@g...com>
    <5bdc1122$0$3728$426a74cc@news.free.fr>
    NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1541202940 21530 89.70.94.204 (2 Nov 2018 23:55:40 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Nov 2018 23:55:40 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.2.1
    In-Reply-To: <5bdc1122$0$3728$426a74cc@news.free.fr>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642907
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-11-02 o 09:56, Mateusz Viste pisze:

    > Całkiem poza konkursem zapytam: a czy te tempomaty się same nie wyłączają
    > w "dynamicznych" sytuacjach?

    To ja się wtrącę. Istnieją 2 rodzaje tempomatów: zwykły i taki, który
    mierzy odległość od poprzedzającego pojazdu. W drugim przypadku jeśli
    ustawisz 100m, a ktoś wpierniczy się przed Ciebie bo uznał, że trzymasz
    zbyt wielką bezpieczną odległość (wiadomo, ze bezpieczna w każdych
    warunkach, to 3m), to wtedy taki dystronic (tak w Mietkach to się
    nazywa) ostro hamuje.

    W PL dystronic nie ma zastosowania ponieważ trzymanie innej odległości
    niż wiszenie na zderzaku jest traktowane jako kapelusznictwo. Wtedy
    wyprzedzany jesteś z prawej i następuje szarpnięcie po wjechaniu na Twój
    pas tego wyprzedzającego. Potem kolejny i kolejny. Jazda staje się
    koszmarem. Szarpie autem co chwilę.

    > Ja w aucie tempomatu nie mam, ale u małżonki
    > w Dusterze jest tak, że jak się mocno depnie gaz to tempomat się
    > tymczasowo wyłącza, i włącza z powrotem automatycznie dopiero kiedy
    > prędkość powróci do tej ustawionej.

    W Mercu jest inaczej. Są 2 tryby tempomatu: ograniczenie do maksymalnej
    ustawionej (świetne do jazdy po miastach itp) i ustawienie minimalnej
    (bardzo fajny tryb przy odcinkowych pomiarach). W pierwszym przypadku
    gaz do dechy nie spowoduje przekroczenia prędkości. W drugim - nie
    zwolnisz mniej niż X km/h ale przyspieszyć możesz dowolnie. W drugim
    przypadku użycie hamulca = wyłączenie tempomatu. I wtedy faworyzowany
    przez Ciebie kapelusznik jadący 40/60 psuje całą strategię.

    Przy włączeniu distronic'a trzymasz zwyczajnie odległość z ograniczeniem
    maksymalnej prędkości.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: