    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <pra1iq$21t$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców
    Date: Tue, 30 Oct 2018 20:17:54 +0100

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-10-30 o 11:39, J.F. pisze:

    >Nie znam alternatywnej i bardziej szczegółowej metody porozumiewania
    >się w ruchu. Jeśli nie skuma, to sznurka nie da się popchnąć.

    Ale taki wk* bmw-kowicz ciekaw jestem jak odbierze :-)

    >Pewnie, że łatwiej. Wiesz... jak bardzo bym się nie starał pozytywnie
    >myśleć, to światła stop w odpowiedzi na błyśnięcie bardziej kojarzą
    >mi się z zagrywkami a'la Kris. Jakoś pozytywnie nie potrafiłbym tego
    >odebrać.

    Byc moze, tym niemniej jak nagle mnie zaskakuje korek, to najpierw
    pare razy hamulec wciskam, bo to szybciej niz awaryjne odszukac ..

    >Mnie też lecz jeśli jedziesz w gęsiego, to wtedy wszyscy dogonią a
    >raz na ruski rok zdarzy się taki, który uzna, że on powinien być
    >przed Tobą - nawet jeśli niczego to nie zmieniłoby :-) To miałem na
    >myśli. I takie zwyczaje znikają z ulic na szczęście.

    Bo w takiej sytuacji to miganie na nic sie nie zda ...

    >130 - przypomnę :-)

    130 to chyba jakis wypasiony 700 bis.
    Zwykly to cos 105, ale zanim tyle osiagnal ...

    >Jeśli widzę, że da radę, to wtedy informuję. Typowa sytuacja: na
    >prawym samochód co kilkaset metrów, ktoś od godziny lewym ciągnie bo
    >wie, że jest szybkim. Znudzony jazdą, nie kontroluje często
    >wstecznego lusterka a tymczasem ktoś jedzie szybciej od niego i
    >zbliża się. Ja sobie cenię gdy w takiej sytuacji ten z tyłu wzbudzi
    >moją uwagę błyśnięciem i zjeżdżam na prawy na chwilę.

    Tez tak to odbieram ... ale akurat sie moze zdarzyc zgestnienie na
    prawym ... no ma pecha :-)

    >Jeśli nie dawał rady tym TIRom to nie powinien brać się za ich
    >wyprzedzanie. To jest typowe blokowanie lewego.

    Tiry 120 nie jezdza. Odstepy miedzy nimi byly na granicy ...
    przyzwoitosci w blokowaniu lewego pasa .

    >Czasem obserwuję coś innego: prawy jest szybszy bo Ci z lewego
    >traktują pas jako własność.

    A to akurat bylo nagminne w Niemczech. Piatkowe popoludnie,
    ciezarowek malo, wszystkie osobowki jada lewym, bo oczywiscie je
    "wyprzedzaja", tylko chwilami predkosc tego ciagu spadala ponizej
    predkosci ciezarowki na prawym pasie.
    No ale na dluzszym odcinku to osobowe byly jednak szybsze ...

    Teraz czesto dorobili sobie trzeci pas i juz tak nie ma ..

    >To zjeżdżaj gdy nie musisz przyhamowywać jeśli masz kilkaset metrów
    >odstępu od następnego TIRa. To się da zrobić :-)

    Da sie. Dlatego ten z tylu musi poczekac na odpowiednio dluga luke :-)
    I blyskanie mu nie pomoze :-)

    J.