    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców
    Date: Tue, 30 Oct 2018 11:39:59 +0100

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-10-29 o 00:24, J.F. pisze:

    >Jasne, ale wtedy mogą błysnąć awaryjnymi, wystawić dłoń w geście
    >przekazania informacji "nie dam rady szybciej". Natomiast dawanie po

    Ciekawe jak to odbierze kierowca BMW z tylu ...

    >heblach bo "gnój/idiota śmiał błysnąć na mnie" nie jest dla mnie
    >logicznym postępowaniem.

    ale ale ... latwiej jest mignac swiatlami stop niz awaryjnymi :-)
    Lekkie wcisniecie pedalu, ktore nawet hamowania nie powoduje.

    Ale jak z tylu bedzie jechac bmw ... chyba najlepiej nic nie robic, ew
    przeciwmgielne wlaczyc jak on dlugie wlaczy :)

    >Tak, wiem, ale to wyjątki. Zanikające wyjątki. Żądają abyś odparował
    >z jezdni najlepiej. :-)

    Hm, czy takie wyjatki ... ale mnie i tak malo kto dogania ...

    >Jeśli brak jest logiki w tym co sygnalizują, to nie ma jak tego
    >interpretować więc skoro nic nie można zrobić, nie można ustąpić
    >drogi w żaden sposób, to pozostaje tylko jedno: zignorować takowego.

    No, jeszcze mozna zwolnic, bo widac ostrzega przed niebezpieczenstwem
    :-)

    >Pisałem o tym pośrednio, ale rozwinę.
    >https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/polski-ki
    erowca/news-polacy-kochaja-blokowac-lewy-pas-ruchu,n
    Id,1936576

    >W swoim życiu miałem wzloty i upadki. Jeździłem wypasionymi
    >limuzynami jak i maluchami, których miałem nawet 2 (face lifting,
    >pamiętasz takie? :-D ) Pomijając nawet to, że nawet maluchem
    >zazwyczaj zostawiałem wszystkich stojących na skrzyżowaniach z
    >lepszymi autami w tyle (Polacy od zawsze nie potrafią dynamicznie
    >ruszać by jak najwięcej aut

    Na Wroclaw maluch sie przestal nadawac. Moze inni pozno ruszaja, ale
    przy szerszym skrzyzowaniu maluch odpada jeszcze przed jego
    przejechaniem.
    Tzn mozna prawym, ale ja z przyzwyczajenia na lewy :-)

    >przejechało na zmianie świateł) i to nie przekraczając 60tki (tyle
    >było wolno wtedy), to zawsze miałem w głowie, że skoro nie mogę
    >szybciej lub nie czuję się pewnie przy danej prędkości, to zjeżdżam
    >na prawo choćby na chwilę by przepuścić szybszych.

    Ale maluch mial 100km/h, to mu miedzy tirami jest dobrze.
    A tu jedzie ktos 120, a tiry umiarkowanie gesto, i odstepy miedzy nim
    takie na granicy ...

    >Jak ja bym postąpił w czasach współczesnych dysponując szybkim autem?
    >Hmmm... wątpliwości nie mam. Jeśli kierowca poprzedzającego auta ma
    >mnie w dupie (jak Kris - sorki dla Krisa, ale musiałem zobrazować
    >mentalność kierowcy, który woli się mścić niż ustępować), to
    >wyprzedzam prawym (o ile można).

    A tu te tiry na tyle blisko, ze nie wiadomo - uda sie, czy nie :-)

    >Wcześniej z bardzo daleka daję mu błysk gdy widzę, że ma sporo
    >miejsca by zjechać nie zwalniając. Jeśli tego nie robi, to uważam go
    >za okupanta lewego pasa, rodzaj stacjonarnej przeszkody.

    Ale pomysl od drugiej strony - wyprzedzasz ciag pojazdow, a z tylu
    ktos ci blyska z daleka.
    Jaka musi byc luka, zebys zjechal na prawo ? :-)

    >Jeśli natomiast widzę, że jadący wolniej mimo wszystko wyprzedza, to
    >utrzymuje bezpieczną odległość. Szanuję jego ograniczenia.

    No ale jak jechalem ostatnio za takim fiacikiem 120, to mi troche
    przeszkadzal.
    A tiry po prawej tak wlasnie na granicy ...

    >Na lewym nie tylko TIRy jeżdżą przecież :-) No chyba, że w Twoich

    Ale na prawym jezdza.
    Zjade w prawo, a potem bede musial hamowac z 150 do 90 :-)

    nigdy to nie, ale pare km moze sie takiego ciagu zdarzyc.

    >Brawo mistrzu :-)

    Ale z niechecia :-)
    Wiec raczej przyspiesze, zeby sie mniej denerowal.
    A jak mnie wk*, to tak przyspiesze, ze mnie nie wyprzedzi do
    nastepnego ciagu :-)

    No ale jak sa takie kilometry tirow, to zazwyczaj wiecej tam
    wyprzedza, wiec pojade sobie spokojnie 120, co najwyzej igorujac to
    nerwowe blyskaie bmw z tylu :-)

    Choc niedawno jechalem w weekend w dosc gestym ruchu weekendowym ...
    wygodniej mi bylo uciekac wszystkim niz im ustepowac :-)

    J.