  • Data: 2013-06-19 22:04:29
    Temat: Re: Obudowa z ALU a ochrona EMC (znowu)
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 19 Cze, 16:52, Mario <m...@...pl> wrote:

    > Działa też na składową elektryczną pola EM. Im wyższa częstotliwość tym
    > bardziej  stłumienie pola elektrycznego daje efekt w postaci ekranowania
    > pola magnetycznego sprzężonego z tym elektrycznym. Dla MHz ekran
    > aluminiowy bardzo ładnie działa na obie składowe pola EM.

    =========

    Jest to tak: jakbyś se namalował krzywą tłumienia vs. częstotliwość
    dla dowolnego "żelastwa", będzie to cosik na kształt krzywej Gaussa. A
    tak dokładniej, to rozwiązaniem są pierdoty będące liniową kompozycją
    funkcji Greena i Bessela (któregoś tam rzędu). pl.misc.elektronika to
    nie miejsce na dłuuuugie wywody teoretyczne z pogranicza Fizyki, ale
    jeżeli Cię to interesuje, to odsyłam do "Matematyczne metody
    Fizyki" (Byron, Fuller). Tam w pewnym rozdziale (za Wuja Wacka nie
    pamiętam, w którym) dotyczącym funkcji analitycznych w powiązaniu z
    równaniami Maxwella znajdziesz uzasadnienie stosowania stali
    niemagnetycznych w aplikacjach EMI. A już zupełnie inną sprawą jest
    fakt, że Mędrcy JewroPejscy przypierdalają się do wszystkiego.
    Krzywizna banana, długość Śledzia i sposób jego spojrzenia na oprawcę
    jest najważniejszy...