  • Data: 2013-06-20 02:10:48
    Temat: Re: Obudowa z ALU a ochrona EMC (znowu)
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > EM w postaci Groma i Pierona ma w pizdu składowych "harmonicznych",
    > albo precyzyjniej b. szerokie widmo. I tak np. przed promieniowaniem
    > EM jakim jest promieniowanie X (Roentgenowskie) Alu Cię nie ochroni.

    No więc wg. publikacji, którą zapodałem właśnie nie - gros eneregii jest
    w zakresie do 10kHz, a potem dość mocno opada, i około 1MHz się kończy.
    Polecam spojrzenie na wykres na stronie 204.

    a handbook for emc testing and measurement pdf
    Na stronie 201 jest cały rozdział "Lightning impulses".
    I tam jest wykresik pokazujący rozkład energii pioruna, przebieg czasowy itp

    Chłodzenie nie jest potrzebne , nic się tam nie grzeje. Tak, że może być
    po prostu blacha. Najwygodniej jest mi zrobić projekt obudowy
    ze zwykłej blachy "czarnej" i potem to pomalować proszkowo.

    Druga opcja to metalowe ekrany z niezbyt grubej blachy wlutowane w PCB,
    i wszystko razem w obudowie z tworzywa. To oczywiście mniej skuteczne,
    niż wpierdzielenie wszystkiego w jedną puchę.