  • Data: 2013-06-19 16:52:04
    Temat: Re: Obudowa z ALU a ochrona EMC (znowu)
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-06-19 16:25, Stachu Chebel pisze:

    > =======
    >
    > Nie do końca tak to wygląda. Pucha Faradaya, to elektrostatyka.

    Działa też na składową elektryczną pola EM. Im wyższa częstotliwość tym
    bardziej stłumienie pola elektrycznego daje efekt w postaci ekranowania
    pola magnetycznego sprzężonego z tym elektrycznym. Dla MHz ekran
    aluminiowy bardzo ładnie działa na obie składowe pola EM.

    >Impuls
    > EM w postaci Groma i Pierona ma w pizdu składowych "harmonicznych",
    > albo precyzyjniej b. szerokie widmo. I tak np. przed promieniowaniem
    > EM jakim jest promieniowanie X (Roentgenowskie) Alu Cię nie ochroni.

    A jaka część energii z tergo impulsu jest zawarta w promieniowaniu X?
    Poza tym dla X perforowana puszka nie będzie działać jak klatka
    Faradaya. To tak jakbyś chciał się ochronić przed słońcem przy pomocy
    siatkowej podkoszulki.

    > Nie bawiąc się w teorie, bo nie o to tutaj chodzi, radzę zastosować
    > puchę perforowaną (chłodzenie elektroniki) wykonaną z blachy stalowej
    > austenitycznej 1H18N9T.

    A czemu austenit to już w ogóle nie rozumiem.
    Austenit jest niemagnetyczny wiec z ekranowaniem pola magnetycznego u
    niego słabo. Z elektrycznym tez kiepsko ze względu na znacznie większą
    rezystywność niż alu.

    Puchę możesz sobie dalej wpierdzielić w
    > dowolną obudowę.. Plastykową, hebanową , co tam chcesz... Ja tak
    > robię i żaden CIUL dający certyfikat JewroPejski się nie czepia...

    Ja wkładam do puszki alu, zabezpieczam transilami i filtrami
    indukcyjnymi i też nie mam problemów.

    --
    pozdrawiam
    MD