    From: "AK" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [OT] Stopka contra czarne dziury.
    Date: Sun, 22 Nov 2015 01:20:42 +0100
    <n2l353$b2d$1@node1.news.atman.pl>
    <1wylal6qqqgnu$.1ada5dbt3x47r.dlg@40tude.net>
    <n2mf1i$mal$1@node1.news.atman.pl>
    <56507253$0$22834$65785112@news.neostrada.pl>
    <n2pt65$4a1$1@node1.news.atman.pl> <n2ptgu$9g0$1@node2.news.atman.pl>
    <n2pv7f$6gv$1@node1.news.atman.pl> <n2qaob$i6o$1@node1.news.atman.pl>
    <n2qlm3$t9k$1@node1.news.atman.pl> <n2qn0h$ujo$1@node1.news.atman.pl>
    <n2qsf1$4jn$1@node1.news.atman.pl> <n2qu6g$6t8$1@node1.news.atman.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał:

    > Nie istnieją statystyki ktore określają to o co próbujesz się spierać.

    Powtarzam: sa. Ilosc ofert pracy.

    > Tak. Ponieważ 80% z nich to oferty związane z pisaniem softu do faktur musi to w
    sposob natuarlny
    > powodować że C# właśnie zastapił C++. 80% wyssałem z palca.

    Przyklad pierwszy z brzegu.
    Jest w moje "gluchej puszczy" taka firma: http://www.softsystem.pl/
    Tworzy soft wylacznie dla USA od 25 lat.
    Wszystko oczywiscie kiedys w C++.
    Od dawna juz wszytsko jst w .NET.
    A uzytkownikami nie sa jakies male przychodnie w przyslowiowym
    Zglobniu tylko:
    http://www.softsystem.pl/aboutus/references
    Jak myslisz ? Przepsali to z "z nadmiaru wolnego czasu" ?.
    A to nie jest zadne "ja ze szwagrem", ale ok 400 progarmistow.

    > Zmartwie Cie. Sporo z .NET ukradł Objective-C a potem Python.

    Ze co ? Ze .NET sie staral o rynek MacOS ?
    No dajze spokoj :)
    Znam Pythona dobrze (ba! uwazam ze nawet baaaardzo dobrze),
    ale naprawde w zakresie o ktorym mowimy (powazne systemy
    korporacyjne) Python spelnic sie moze tez wrecz idealnie, ale
    jako jezyk glue a nie jako glowny "jezyk corowy" jak Java czy .NET.
    To ze tak powiem "zupelnie inna bajka".

    > MS nie potrafił go promowac, a jak już próbował (SilverLight) to natychmiast
    zniechęcał do tego
    > (SilverLight is dead). Jeszcze jeden Balmer na ważnym stołku w MS może
    przypieczentować .NET i
    > skończy jak Java. Czyli takie zombie.

    Zwyczajnie stulasz znow jakies banailuki z jakich szmatlawcow marketingowych :)

    > Od *niedawna*.

    Co ty bzdurzysz ? Mono uzywam od 8 lat, a parser C# napisalem sobie
    na podstawie raportu C# 2.0 chyba tez gdzies w tym czasie.
    http://wklej.to/PGhCK
    No wiec ?

    > Mono nie ma nic wspólnego z uwalnianiem .NET.

    Ze co?.
    Ze Mono nie ma wlasnego kodu zgodnego w 100% z raportem .NET ?
    Jak to nie ? Przeciez uzywam Mono w maire intensywnie od kilku lat?
    Ba! Ptrzegrywam do niego wprost binarki z Windowsow i "chodzi".
    (np. Caly IronPython).

    > http://thenewstack.io/why-you-should-care-about-the-
    new-open-source-net-core/
    > http://www.toptal.com/dot-net/dotnet-core-going-wild
    -and-open-source-what-took-you-so-long
    > http://www.infoworld.com/article/2879438/microsoft-n
    et/microsofts-net-execution-engine-goes-open-source.
    html

    A o tym mowisz !:)
    To przeciez nie zadne uwalnianie specyfikacji .NET (zawsze publicznej, zawsze
    dostepnej w ECMA),
    ale upublicznianie (zreszta bardzo fajnie) kodu "cora"/framworka .NET Microsoftu.

    Zreszta "inzyniersko" bardzo fajnie.
    W duzym stopniu wplynie to pozytywnie (ujednolicenie) nawet na Mono czy Xamarin-a.
    Co ci sie w tym nie podoba ?

    > One application to rule them all!

    Heh.
    Zorientuj sie wpierw z rozleglosci rynku firm CADowskich/GISowskich :)

    > Kolega własnie przepisuje pewne gówno napisane w C++ na VisualBasic.

    I bardzo dobrze.
    Bedzie toto wprost otwarte na i na starego COM i na nowy .NET.
    Widze sens.

    > Czas chyba zmieniać robotę po takiej informacji. "Ktoś nie z koalicji PO/eu wie co
    to jest
    > VisualBASIC"? Nie, naprawdę fakt że jakaś firma przepisuje coś, bo programiści C#
    sa znacznie
    > tańsi, mnie nie dziwi.

    Alez pisalem w VisualBasicu produkcyjnie ok 2lat i uwazam ze spokojnie dalo
    sie go uzywac.
    To w pelni obiektoiwy jezyk i calkiem przyjemny, zwlaszcza w wydaniu .NET.
    (ja sie meczylem jeszcze z VB6.0 gdzie byly "pewne klopoty z dziedziczeniem itp).
    Ba! W dodatku w srodowisku COMowo/ActiveXsowym to wrecz idealny jezyk
    (choc sam wole uzywac Pythona) :)

    Zreszta na mily Bog. widzisz duza roznize miedzy np:

    word.py
    ======
    import sys
    from win32com.client import constants
    import win32com.client

    word = win32com.client.Dispatch('Word.Application')

    word.Visible = True

    doc = word.Documents.Add()
    doc.Activate()

    range = doc.Range(Start=0, End=0)
    range.Text = 'Czesc Kolego ! Tu jestem :)'

    word.vbs
    ======
    set word = CreateObject("Word.Application")

    word.Visible = True

    set doc = word.Documents.Add()
    doc.Activate()

    set range = doc.Range(0, 0)
    range.Text = "Czesc Kolego ! Tu jestem :)"

    a nawet
    word.tcl
    ======
    package require tcom

    set word [::tcom::ref createobject "Word.Application"]

    $word Visible 1

    set doc [[$word Documents] Add]
    $doc Activate

    set range [$doc Range 0 0]
    $range Text "Czesc Kolego ! Tu jestem :)"

    Hę ?

    > I oto nadchodzi. Zmiana ktora wstrzasnie swiatem. Nadchodzi, już dzisiaj wszystkie
    te algrorytmy
    > do liczenia białek zostaną przepisane do C# bo Yes We Can. Wszystkie te symulatory
    detonacji bomb
    > jadrowych będa wreszcie wymagały Windows 10 Home z monitorem do zarzadzania per
    rdzeń w chmurze.
    > Wszystkie kernele niebawem będa działały na CPU wprost interpretującym .NET.
    Nadchodzą. Be
    > Affraid! "Bo świat zmienia się z powodu mody, kurna, w niszowej dziedzinie".

    Guuuupis lemingu i tyla :)

    > Zupełnie jak wiekszośc ofert pracy w Javie. Też support starego interesującego kodu
    albo pisanie
    > nowych programów do faktur. Chyba wybieram jednak support.

    J.w :)

    > MS odbiala szajba wiele razy. Myslę że kilka firm ktore wybiły sobie zęby na vendor
    lock-in mogą
    > mieć tutaj coś do powiedzenia.

    w dodatku ciagle udowadniasz zes zwykly C++sowo, antyMSowy oszolom :)

    > Jakoś nie przyjmujesz krytyki C#. Hipokryzja? A tak, zapomiałem.

    Alez przyjmuje !!! :) Sam ma do C# kilka "ale".
    Przyjmuje ale _konkretna_ ?
    _Co_ (konstrykcja jezykowa/biblioteka/model obiektowy itp ?).

    No smialo. Podyskutujemy stricte technicznie.
    No wiec _co_?

    AK