eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPodtrzymanie zasilania na 5VRe: [OT] Podtrzymanie zasilania na 5V
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Podtrzymanie zasilania na 5V
    Date: Tue, 05 Nov 2013 10:59:34 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 32
    Message-ID: <l5afi9$dhj$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <l560s9$93d$1@speranza.aioe.org>
    <l563nn$gos$1@speranza.aioe.org><l56b31$4kf$1@speranza.aioe.org>
    <op.w50nkge9n0u1o8@moj> <l57p2g$m6k$1@mx1.internetia.pl>
    <l58q1v$4ng$1@node1.news.atman.pl>
    <1otwdz5ujfeif.esobtww2jnsh$.dlg@40tude.net>
    <l5922d$djq$1@node1.news.atman.pl> <l5973m$6i7$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: opg67.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1383645577 13875 83.0.30.67 (5 Nov 2013 09:59:37 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Nov 2013 09:59:37 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.1.0
    In-Reply-To: <l5973m$6i7$1@mx1.internetia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:654354
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-11-04 23:19, Sylwester Łazar pisze:
    >> przekaźnik. Bo tak. U mnie w złomie dmuchawa steruje tranzystor. Szkoda
    >> tylko że liniowo i posiada radiator większy od silnika dmuchawy ...
    > A w wirniku miedź, zamiast neodymów i najważniejsze :
    > szczotki węglowe :-(
    > Masz rację. Orwell "1984" to dobra średnia.
    > W Muzeum Techniki w Warszawie stoi Ford T. Piękny.
    > Niestety stwierdzam, że rozwój samochodów skończył się na tym modelu.
    > Dalej był tylko lifting :-(
    > S.
    >

    Ford T nie jest tu chyba dobrym przykładem.
    Zasilanie gaźnika opadowe - nie można było wjeżdżać pod stromą górkę
    przodem, dziwaczne sterowanie skrzynią biegów, gazem i hamulcem dwoma
    pedałami, prądnica z "tysiącem" małych cewek, chłodzenie grawitacyjne,
    itd, itp.

    Ale faktem jest, że to był pierwszy samochód składany na taśmie
    produkcyjnej i chyba pierwszy, mający części zamienne, co naówczas było
    ewenementem.
    Dla młodszych: przy ówczesnej produkcji jednostkowej, nawet typu
    gniazdowego, części były dopasowywane ręcznie do danego egzemplarza
    pojazdu (i innych ówczesnych urządzeń). Stąd też rzadko się zdarzało,
    aby część wyjęta z jednego pojazdu pasowała wprost (bez dopasowania) do
    drugiego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: