eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPodtrzymanie zasilania na 5VRe: [OT] Podtrzymanie zasilania na 5V
  • Data: 2013-11-05 10:59:34
    Temat: Re: [OT] Podtrzymanie zasilania na 5V
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-11-04 23:19, Sylwester Łazar pisze:
    >> przekaźnik. Bo tak. U mnie w złomie dmuchawa steruje tranzystor. Szkoda
    >> tylko że liniowo i posiada radiator większy od silnika dmuchawy ...
    > A w wirniku miedź, zamiast neodymów i najważniejsze :
    > szczotki węglowe :-(
    > Masz rację. Orwell "1984" to dobra średnia.
    > W Muzeum Techniki w Warszawie stoi Ford T. Piękny.
    > Niestety stwierdzam, że rozwój samochodów skończył się na tym modelu.
    > Dalej był tylko lifting :-(
    > S.
    >

    Ford T nie jest tu chyba dobrym przykładem.
    Zasilanie gaźnika opadowe - nie można było wjeżdżać pod stromą górkę
    przodem, dziwaczne sterowanie skrzynią biegów, gazem i hamulcem dwoma
    pedałami, prądnica z "tysiącem" małych cewek, chłodzenie grawitacyjne,
    itd, itp.

    Ale faktem jest, że to był pierwszy samochód składany na taśmie
    produkcyjnej i chyba pierwszy, mający części zamienne, co naówczas było
    ewenementem.
    Dla młodszych: przy ówczesnej produkcji jednostkowej, nawet typu
    gniazdowego, części były dopasowywane ręcznie do danego egzemplarza
    pojazdu (i innych ówczesnych urządzeń). Stąd też rzadko się zdarzało,
    aby część wyjęta z jednego pojazdu pasowała wprost (bez dopasowania) do
    drugiego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: