eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPodtrzymanie zasilania na 5VRe: [OT] Podtrzymanie zasilania na 5V
  • Data: 2013-11-05 15:29:04
    Temat: Re: [OT] Podtrzymanie zasilania na 5V
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-11-05 11:35, Jarosław Sokołowski pisze:
    > Pan Adam napisał:
    >
    >> Ford T nie jest tu chyba dobrym przykładem.
    >> Zasilanie gaźnika opadowe - nie można było wjeżdżać pod stromą górkę
    >> przodem, dziwaczne sterowanie skrzynią biegów, gazem i hamulcem dwoma
    >> pedałami, prądnica z "tysiącem" małych cewek, chłodzenie grawitacyjne,
    >> itd, itp.
    >>
    >> Ale faktem jest, że to był pierwszy samochód składany na taśmie
    >> produkcyjnej i chyba pierwszy, mający części zamienne, co naówczas było
    >> ewenementem.
    >> Dla młodszych: przy ówczesnej produkcji jednostkowej, nawet typu
    >> gniazdowego, części były dopasowywane ręcznie do danego egzemplarza
    >> pojazdu (i innych ówczesnych urządzeń). Stąd też rzadko się zdarzało,
    >> aby część wyjęta z jednego pojazdu pasowała wprost (bez dopasowania) do
    >> drugiego.
    >
    > Dlaczego tylko dla młodszych? Czy jest tu ktoś, kto może pamiętać samochody
    > wyprodukowane wczesniej, niż Ford T (i jeszcze mieć doświadczenia z wymianą
    > droselkapy)?
    >
    > Jarek
    >


    Nie, nie o to chodziło :)

    Dziś zamawiając część zamienną ma się raczej pewność, że będzie pasować
    (pomijam trudności w zamawianiu choćby tarczy sprzęgła do nowszych BM-ek
    bez znajomości numeru VIN).
    I to dla "młodego" człowieka wydaje się oczywiste.

    Natomiast wtedy zamawiało się choćby droselklapę, która jednak nie
    musiała pasować - trzeba było ją np. zblindować, aby nie ryksztosowała.
    To może wydawać się dziwne dla "młodego".



    Przy okazji: w coraz większej ilości sklepów siedzą tumany albo debile.
    Potrzebowałem mocniejszego przekaźnika. Poszedłem do jakiegoś sklepu
    sieciowego, pytam o przekaźnik z cewką 12V i prądem co najmniej 80A.
    Pytanie: do jakiego auta?
    Odp: do auta z instalacją 12V.
    Debil nie rozumie. Pytanie: Jaki producent?
    Dałem na przykład Mitsubishi.
    Pyt: Jaki model auta?
    Odp: dowolny
    Pyt: ale ja muszę wiedzieć
    odp: Pajero

    i tak dalej, aż wreszcie doszedłem do przekaźnika od świec żarowych.


    Dobrze, że mu nie kazałem szukać przekaźnika od świec żarowych w
    Mercedesie W115 ;)

    A jeszcze niedawno szło się do sklepu motoryzacyjnego, mówiło że
    potrzeba tą dźwigienkę, co jest na lewo od linki ssania w Poldku, a
    facet mówił, że jej akurat nie ma, ale będzie pasować choćby od
    Mirafiori. Są jeszcze takie sklepy, ale coraz mniej - w ciągu kilku
    ostatnich zniknęły prawie wszystkie, które znałem :(


    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: