  • Data: 2013-11-05 18:25:39
    Temat: Re: Podtrzymanie zasilania na 5V
    Od: "Tmek" <T...@d...ek> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:PiotrGalka.pme.1383661277@news.chmurka.net...

> [...]
    > 10k nie są połączone równolegle, a w tym symulowanym układzie są połączone
    > równolegle. Dla prądu nie jest ważne, że jeden jest poziomo a drugi
    > pionowo narysowany, ważne że obie ich końcówki są ze sobą połączone
    > drutami (nie koniecznie prostymi).
    > Nie mam pojęcia ile masz lat, ale to, że dwa rezystory połączone
    > równolegle są równoważne jednemu to jest najpóźniej w gimnazjum. Jakbym
    > chciał tam dać jeden rezystor to bym nie zawracał Ci głowy dwoma (taki tok
    > rozumowania powinien zapalić czerwoną lampkę przy rysowaniu tego schematu

    Masz racje. Teraz zauwazylem, ze to co wtedy wkleilem jest jakies od czapy i
    kupy sie nie trzyma. Probowalem to pod minus wtedy podpasowac.
    Kolejne polaczenie w symulacji mialem juz poprawne, wg schematu.

    Tylko nie dzialalo bo do symulatora wkleilem odbiornik w postaci modelu
    "zarowka beta" ktory jakos sie nie sprawdza i nie dziala.
    Po podstawieniu w jej miejsce diody dziala pieknie. Dzieki piekne za pomoc.

    http://img62.imageshack.us/img62/189/k4iv.png

    > Weź. Jak faktycznie trzeba włączać po stronie plus i nie masz
    > niskonapięciowego P-MOSa, czy silnego pnp, a masz 5V przekaźnik to będzie
    > szybciej i prościej.

    Porzezbie sobie jeszce sam wersje dla minusa ale nie bede juz zawracac tym
    glowy.
    Jak strace cierpliwosc to skonczy sie pewnie na przekazniku.

    pozdrawiam i dziekuje
    Tmek