    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 9 Jul 2017 06:17:36 -0700 (PDT)
    Subject: Re: OT Musk wspomaga Australie
    From: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Sunday, July 9, 2017 at 10:54:37 PM UTC+10, Shrek wrote:

    > Cholera wie, co to "usprawnienie" - może wymiana generatora a może
    > odmalowanie budynku.

    Alez prosze, uzyje za Ciebie Google:

    "Key works include the replacement of the draft tube bearing, internal pump painting,
    replacement of the
    guard gate rollers at Splityard Creek Dam and replacement of the generator
    transformer high voltage
    protection system"

    > Tak czy inaczej 13M$ za modernizację 250MW vs 13m$
    > za 100MW nic nie mówi. Tym bardziej że liczą się MWh a nie MW a tu
    > elektrownia szczytowo pompowa buja Muska na łeb.

    Nie, nie licza sie tylko MWh i juz na ten temat pisalem. Przeczytaj wyzej

    > Sorry cie bardzo. Piszesz, że wodna, to nie będę sprawdzał w góglach czy
    > piszesz prawdę.

    Elektrownia szczytowo pompowa to elektrownia wodna. Nie rozumiem dlaczego piszesz,
    cytuje "Zacznij odróżniać elektownię szczytowopompową od elektrowni wodnej".

    Prosze:
    https://www.pgeeo.pl/Nasze-obiekty/Elektrownie-wodne
    /Zar
    http://fundacjaenergia.pl/baza-wiedzy/technologie/en
    ergia-wod/hydroenergetyka

    Chyba, ze im tez napiszesz ze sie myla.

    > Za 13 baniek napewno nie, bo to Muskowe 100MW to jak alternartor w
    > samochodzie w porównaniu do elektrowni wiatrowej. Pytanie jak się ma
    > koszt 1MWh jednego do drugiego, jak wyglądają koszty eksploatacyjne, ile
    > lat jedno i drugie wytrzyma bez remontu.

    I na ten temat tez juz pisalem.

    > Na ogół kryterium najniższej ceny jest zaprzeczeniem racjonalności.

    Zaprzeczeniem racjonalnosci jest udawanie eksperta w temacie na ktorym sie zupelnie
    nie znasz. Ani nie znasz lokalnych warunkow, ani nie wiesz na czym polega problem z
    cenami w Australii. Probujesz natomiast na sile tlumaczyc dlaczego firmy zle robia
    inwestujac w baterie. To nie sa decyzje podejmowane na podstawie "wydaje mi sie",
    naprawde.

    Pisalem dlaczego to niezle rozwiazanie dla wszystkich uczestnikow rynku, nie bede
    powtarzal tego co masz kilka postow wyzej.

    > Może. Tym niemnnej wahania ceny energi o kilkaset procent w ciągu 5
    > minut są wynikiem słabej regulacji sytemu i spekulacji a nie są dane od
    > boga. Rozwiązujesz technicznie problem, który nie jest techniczny i
    > został sztucznie stworzony. Poprzez sposób rozliczania energii i
    > wprowadzanie na siłę do systemu żródeł odnawialnych, które mają to do
    > siebie, że ich niezawodność jest zbliżona do zera i wymagają backupu w
    > energetyce zawodowej.

    Zostawie wiec ten problem Tobie do rozwiazania. Wyglada na to, ze sie na tym
    najlepiej znasz. Zacznij od obnizenia cen gazu na gieldach swiatowych (zeby firmy
    spalaly gaz w elektrowni zamiast go eksportowac) i posciagaj ludziom panele sloneczne
    z dachu (zeby wegiel nadal sie oplacal), powodzenia!