  • Data: 2017-07-09 21:24:14
    Temat: Re: OT Musk wspomaga Australie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 9 Jul 2017 10:21:09 +0200, Shrek napisał(a):
> [...]
    Wiec to nie jest tak, ze nikt nie chce elektrowni wodnych.

    > Tym bardziej zastanawia sens budowy kolejnej. Ale Australia to ma chyba
    > raczej wyjątkowo niekorzystne warunki dla elektrowni wodnych - sucho i
    > płasko.

    Gora Kosciuszki ma 2200m :-)

    mozna postawic tam gdzie akurat pasuje to ze wzdledu na siec elektryczna.
    > Akurat w Australii w pobliży skupisk ludzkich wody jest w cholerę i
    > jeszcze trochę, co prawda do pica się nie nadaje, ale do pompownia już tak.

    Turbiny niszczy :-)

    No i jeszcze gora musi byc,

    elektrowni. Moze nie bede wchodzil w szczegoly, ale ze wzgledu na sposob w jaki sa
    ustalane ceny "spot", 100MW moze wystarczyc do stlumienia wahan cen (choc raczej nie
    zmieni ich "bazowego" poziomu). Czyli raczej bateria nie zmieni "typowego" przedzialu
    $50-$70/MWh, ale moze zmniejszyc ilosc polgodzinnych skokow powyzej $1000/MWh.

    > Jak już napisałem - te skoki to raczej problem ekonomiczno spekulacyjny,
    > niż techniczny. Zresztą - polski system eneregtyczny w szczycie (a
    > wtedy jak rozumiem potrzebujesz baterii) to prawie 30GW. 100 MW to około
    > 1% - niewiele zmienia. Jeśli 1% skok obciążenia zmienia kilkukrotnie
    > cenę energii, to z znaczy, że coś jest nie tak z systemem rozliczania a
    > nie samym systemem energetycznym.

    Problem ekonomiczno spekulacyjny :-)

    Kto ma zaplacic za utrzymywanie rezerwy mocy, albo kogo wylaczyc, jak
    rezerwy zabraknie :-)

    J.