  • Data: 2014-03-17 21:39:59
    Temat: Re: [OT] Jak o?ywi? pena USB?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Wystarczy że dla PU zostawi swobodę konfigurowania.

    A co zrobić, gdy normalny nabywca aparatu, który po prostu chce nim
    robić zdjęcia, sobie to 'swobodnie przekonfiguruje' i nie będzie
    wiedział jak sprzęt przywrócić do normalności? Po co taki ma wydzwaniać
    do supportu i płakać? To już lepiej niech tych paru niezadowolonych
    ze świata pożali się w Usenecie, że komórka za każdym razem ich nie
    pyta jak nazwać zdjęcie.

    > Z proszej przyczyny: w CP/M miało ono kluczowe znaczenie. Literki po
    > kropce w systemach pochodnych od CP/M są wyróżnione (choćby wildcardy).
    > W pozostałych filesystemach sa zlewane. Jakie korzenie, takie ficzery.

    No właśnie nie ma związku między korzeniami a ficzerami. Już dawno
    mogli sobie odpuścić te lilterki.

    > Nie o literki tu chodzi. Raczej o ich przesane braki w ilości co
    > powoduje idiotyczne kompresowanie nazw.

    Mnie chodzi o literki. Kompresowanie mi nie przeszkadza. Zresztą nie ma
    przeciez obowiązku kompresowania.

    > Odpalam utopinją kamere i mam "Nagranie z dnia 15.03.2013 - godzina
    > 17.40.mov" Dlaczego nie mogę mieć? Muszę dostać MOV00595.avi?

    Jakby mi kamera nadawała takie nazwy plików, to bym ją zwrócił w sklepie
    w ciągu przepisowych 14 dni. Albo utopił w kiblu. Więc może dlatego?
    Podejrzewam, że takich jak ja jest więcej.

    > Tak. Bo vfat jest opatentowany i popieprzony. A innych niż whateverFAT
    > MS nie czyta.

    Czyli Bill Gates jest zły, bo ponad trzydzieści lat temu wymyślił
    sobie system do zapisywania plików na dyskietkach, a który dzisiaj
    przydał się producentom kamer? Co powinna zrobić "ta firma", żeby
    to nie była jej wina? Opatentować FAT i zabronić innym używania?

    > a) unikod *działa* od wielu lat, u nie ktorych nawet dało radę
    > zaimplementować w notatniku, więc naprawdę jest nieźle

    Ale nie od trzydziestu lat. Poza tym nie działa, bo krzaki się pojawiają
    -- o czym już tu pisano (a ja potwierdzam, też widziałem wielokrotnie).

    > b) chcę to móc konfigurować

    A ja nie chcę. IMPTZ?

    > Tym że musisz sobie:
    > a) tą fukcję napisać, bo fat nie obsługuje takich nazw
    > b) tą funkcje opłacić, bo długie nazwy vfat są opatentowane

    Ktoś tu pisał, że patent w tym roku wygasa. Zobaczymy co będzie dalej.
    Miejmy nadzieję, że nie opanuje nas plaga aparatów nadających plikom
    nazwy w postaci barokowych opisów ze spacjami i ogonkami.

    --
    Jarek