    Date: Mon, 03 Aug 2015 08:34:39 +0200
    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    <s...@n...lan> <mou9rd$ha3$1@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    <mp2s2s$be7$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <mp5qs2$e63$1@node1.news.atman.pl> <s...@n...lan>
    <mp8okc$8sf$1@node2.news.atman.pl> <s...@n...lan>
    <1nijznlm13r83.12ovwfiylx2wx$.dlg@40tude.net>
    <s...@n...lan> <mpasjc$ki6$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@n...lan> <mpb89m$mlq$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@n...lan>
    <kisou3qdrhta$.9td8420kmx7e$.dlg@40tude.net>
    <s...@n...lan>
    <rlamb5dbni4h$.g4s36j5xrir2$.dlg@40tude.net>
    <s...@n...lan>
    <g0j0vzxbxeet$.w87jkt717uie.dlg@40tude.net>
    <s...@n...lan>

    W dniu 2015-07-31 15:13, Pit pisze:

    > Przykład trafiony jak to Twoje porównanie z "kapustą". Nie, system nie może
    > sobie najpierw dać Ci kasy na konto, a potem sobie w wolnym czasie
    > zaksięgować.

    Nie wiem jak obecnie, ale parę lat temu wiele systemów tak robiło.
    Niewiele było systemów pozwalających na pełne księgowanie od razu
    (chodziło o obciążenie bazy). Zauważyć to można było w ten sposób, że np
    system kartowy w pewnych godzinach odrzucał płatności - baza wtedy
    wykonywała "pełne księgowania".

    > Twoje serwery nie obsługują dokumentów elektronicznych (w rozumieniu
    > prawnym), a przynajmniej tak zgaduję po tym co pisałeś (komputery
    > wspomagają przetwarzanie danych, ale jak trzeba formalnie, to jest papier).
    > Owszem, da się wszystko zrobić, ale aby zapewnić szybkie przelewy, to nie
    > wystarczy zmodernizować to, co jest w NBP, ale też wszystkie banki w tym
    > jakieś banki spółdzielcze w koziej wólce,

    Akurat część banków spółdzielczych często jest bardziej nowoczesna niż
    duże banki - czy wiedziałeś, że np karty chipowe w niektórych takich
    bankach były dostępne już na początku tego tysiąclecia? Kiedy weszły do
    tzw dużych banków? Ile lat później?

    Największym problemem tu sa banki typu DB, czy do niedawna Nordea, gdzie
    w weekend, czy po pewnej godzinie nie masz onlinowych przelewów pomiędzy
    własnymi subkontami nawet!

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl