  • Data: 2015-09-10 21:16:06
    Temat: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-09-10 19:55, AK wrote:
    > Mam odpowiadac merytorycznie na jakies z palca wyssane bajania
    > i widzimiski nie poparte ani gramem doswiadczenia na Odrze ani
    > zadna inna (nawet wylacznie ksiazkowa) wiedzią ?
    > Wystarczy mi ladnych kilka lat doswiadczenia na Odrze
    > (to prawda, ze np. taka Odra 1325 miala zaledwie 32kw pamieci:)
    > aby stwierdzic ze bzdurzysz Wasc 3po3 bez nawet _cienia_ znajomosci
    > zarowno maszyny jak i jej software.

    I co z tego? Wsadzisz do Odry CEPIK? Może napiszesz kod dla PKP który
    będzie refaktorowalny i bez kompromisów? NIE. Nie ma znaczenia czy ktoś
    zna się na Odrze, siedział przy niej itp. Ograniczenia sa gruboskalowe i
    dotyczą głównie pamięci. Powtarzam: to że ktoś siedzial na stołku przy
    termianu Odry NIJAK nie powiększa jej pamięci ani możliwości. Równie
    dobrze mogę powiedzieć że ZX Spectrum nadal nie nadaje się do zrobienia
    CEPIKa, obsługi wyborów itd choć wierze w to że jesli przyjdzie tysiąc
    altetów to dadzą radę wydziargać gówniany, pełny ograniczeń,
    workaroundów i hackerskich sztuczek system na muzealnej maszynie tylko
    żeby pokazać młodszemu pokoleniu jakie jest głupie że używa tych swoich
    megabajtów kiedy można załozyć że nazwisko ma nie więcej jak 10 bajtów.

    Odre rozbierałem lutownicą. Jestem z innej epoki, ale to wcale nie
    oznacza że masz prawo nadymać się i twierdzić że jak ktoś nie siedzial
    to się nie zna. Ja liznołem wiedzy dośc szeroko, od 8-bit uC po klastry,
    praktycznie, wiele maszyn na których pisalem kod było starszych ode
    mnie. Wiem czego *NIE* da się zrobić na tych kilobajtach. Choćby nie
    wiem jak długą brodę mieć. I nic nie znaczy że ktoś jednak dał radę
    stosując sztuczki programistyczne. Tutaj sukces to porażka - takie
    systemy sa *nierozwijalne*. A jednym z tematów wiodącym w tej dyskusji
    było pytanie: dlaczego do cholery musimy wymieniać za grube milony zł
    systemy na całkiem nowe zamiast ciągle refaktorować stare i płynnie iść
    do przodu?

    Do Odry mam szacunek. Do ludzi gloryfikujących jej zastosowanie w PKP do
    XXI w nie mam ani grosza szacunku. To było głupie. Tak samo jak
    utrzymywanie Elixira i 90% gównianych systemów za grubą kasę zamawianych
    przez administrację publiczną za które jako programista się
    najzwyczajniej wstydzę.