  • Data: 2015-09-12 12:56:32
    Temat: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Od: "AK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:msvaa3$15k$1@node1.news.atman.pl...

    > NIE JESTEM ZNAWCĄ ODRY. Znowu stawiasz swój wiek i twierdzisz że jak ktoś nie
    siedział na stołku
    > za termianlem Odry to musi byc głupi.

    Jesli strzepi jezor o czyms o czym nie ma _zielonego pojecia_
    (a Ty tak robisz w kwestii Odry) to trudno nazwac go naprawde madrym.

    > A język nazywał sie JAS co o dziwo pamiętam bez grzebania w necie, tym bardziej że
    książka o
    > której wspomniałem zawierala opis i tego.

    JAS ? Na Odrze ? :) /tak podejrzewalem:)/

    > Ale C raczej od poczatku byl dobry, chyba ze ktoś robił hackerskie sztuczki
    przyzwyczajony do
    > pisania na Odrze i dziwił sie że nie działa.

    Hehe :) Hackerskie sztuczki na Odrze. To nieodmiennie mnie rozsmiesza :)
    Co do "jakosci" kompilatorow C/C++ to rzeczywiscie trzeba bylo robic
    "hackerskie sztuczki" na PC-tach aby w takim TurboC++3.0 zmusic
    "niezwykle rzadko" uzywana finkcje strlen() do zawsze poprawnego
    dzialania, a taki Borland C 3.1 zmusic aby w modelu huge zwyczajnie nie gubil
    generacji czesci kodu dla nieco badziej skomplikowanych wyrazen.
    (w ogole wykryc cos takiego nie bylo latwo, bo kod binarny dzialal, jeno
    "nieco inaczej":)

    > Zwolnij. Masz typowy styl wypowiedzi z gatunku "za moich czasów". No więc za Twoich
    czasów było
    > gówno i teraz też jest.

    Nie. Za "moich czasow" bylo duzo wiedzy i rozwoju i troche g..na.
    Dzis jest mase gowna (wlasciwie jego zalew) i nieco wiedzy /rozwoju
    (mowie o inzynierii programowania).
    TAk sie zklada ze wejscie PCtow (z jednej stronyu zbawienne bo
    kazdy dzis moze miec swoja "Odre" w domu czy telefonie) kompletnie
    zepsulo inzynierie programowania i rozwoej jezykow programowania.

    No bo coz innego moglo zadzialac na takim 4.77XP bez nawet szczatkowej
    mozliwosci wirtualicacji zasobow (pamiec, urz zewn.) jak nie wylacznie
    primitywny jednoprzebiegowy kompilator rownei prymitywnego jezyka
    (C/C++) ? ten sprzet nie byl w stanie uniesc porzadnych wieloprzebiegowych
    kompilatorow z duzych maszyn (gdyz wbrew temu co myslisz dzialaly one
    na nich o wiele szybciej niz po przeniesieniu na PCty)
    Takie byly przyczyny popularnosci i rozpowszechnienia C na PCty anie
    zadna "dobroc" czy "nowoczesnosc" tego jezyka.

    "Stare" jezyki programowania niosly z soba pewien paradygmat programowania
    (Algol, Pascal wprowadzily strukturalnbosc, Simula obiektowosc, Prolog programowanie
    w logice, nawet Lisp - ktorego nie lubie - dynamike, COBOL czy PL/I metody
    przetwarzanie danych, Modula2 (to juz PDP ale tez "te czasy":) realtime programming,
    powtornie Simula - mechanizmy jezykowe do obliczen symulacyjnych + wbudowany
    mechanizm corouitines).
    Natomiast C/C++ na PC-tach wprowadzil jeden tylko paradygmat -Assemblerowy :),
    ktory odbija sie czakawka do dzis, jak widac po wciaz jakze licznych jeszcze
    Ayatollahach C++ i to pomimo ze lezy od dawna obok np. .NET :) /za krorego
    propagowanie dobre 10lat temu bylem rowneiz na tej grupie ale glownie pl.comp.lang.c
    odsadzany od czci i wiary jako admiratora "technologii badziewnej ktora szybko
    upadnie" :))).

    W kwestii rozowju inzynierii priogramowania nei widze wiec rozwoju,
    a jedyny faktyczny i imponujacy rozwoj to sprzet.

    AK

    ---
    Avast.