  • Data: 2015-07-24 15:02:00
    Temat: Re: OSM kontra Geoportal
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:morqvf$8d5$...@n...news.atman.pl...
    "J.F." 55b0c15c$0$2194$6...@n...neostrada.pl

    >Tu:
    > http://www.asgeupos.pl/index.php?wpg_type=tech_trans
    f&sub=gen
> [...]
    >1992 i 2000 -- ten ostatni (2000) jest dokładniejszy,
    >dla większych (o większej skali) map.
    >A gdy zrozumiesz, skąd bierze się 1992 i jak się ma
    >1992 do WGS84 itp. -- nie napiszesz tak, jak napisałeś. :)
    > Elipsoidy GRS'80 i WGS'84 nie różnią się istotnie parametrami
    > geometrycznymi
    > (różnica półosi b nie przekracza 0.1mm), dlatego w odwzorowaniach
    > kartograficznych
    > nie dokonuje się w zasadzie rozróżniania elipsoid. WGS'84 jest
    > aktualnie przyjętą
    > elipsoidą globalnego, satelitarnego systemu obserwacyjno -

    Ty o elipsodach, a ja o odwzorowaniach. Monitor masz elipsoidalny czy
    plaski ?

    W wyniku odwzorowania elipsoidalna powierzchnia Ziemii jest
    odwzorowana na plaszczyznie, ale poludniki i rownolezniki przestaja
    przy tym byc prostymi pionowymi i poziomymi (no chyba, ze tradycyjny
    Mercator).

    OSM jest tak pokazywana, ze nadal sa, przynajmniej w malych skalach.
    A geoportal stosuje IMO oparta o 1992.

    Niby czemu OSM mialaby stosowac PUWG1992, ktory jest dobry tylko dla
    Polski ?
    A i to nie zawsze jest dobry, skoro jest i 2000.

    Choc prawde mowiac to juz nie mam pojecia co openstreetmap.org
    stosuje.
    Siegnalem na 70-ty rownoleznik ... korekcja najwyrazniej jest.
    Ale jaka i czym skutkuje ?
    UTM, czy sobie lokalna robia, dla wybranego przez klienta prostokata ?

    >Mam gdzieś ;) papierową mapę okolicy w układzie 1992.
    >Zamirzam odmaleźć tę mapę i zmierzyć zwykłymi kątomierzami. :)

    Zobacz, czy bedzie na niej siatka wspolrzednych geograficznych. Albo i
    kilometrowych.

    >A teraz zastanów się nad tym, czy bez tych informacji można myśleć,
    >iż obrót
    >zdjęć jest efektem innych układów odniesienia? Samolot jakoś leci bez
    >względu
    >na sposób zamiany wypukłej powierzchni na płaską. Kompas wskazuje
    >nawet wówczas,
    >gdy nie wie nic o układach współrzędnych. Wprawdzie nie wskazuje na
    >bieguny
    >geograficzne, lecz magnetyczne, jednak biegun geograficzny łatwo
    >znaleźć,

    Pomijac bieguny magnetyczne - roznice miedzy loksodroma a ortodroma
    znasz ?
    A to jest z jednej strony zwazane z odwzorowaniem, a z drugiej z
    samolotem :-)

    >Teraz inne zadania -- z odwrotnej historii. ;) W którym roku (można
    >pomylić
    >się o jeden rok) wprowadzono do sprzedaży drony pionowego wzlotu o
    >trzech
    >nośnych wirnikach? Nie mam mowy o 3 parach, lecz o 3 wirnikach --
    >dowolnie
    >rozstawionych, oby z pionowymi osiami. :)

    A wprowadzili ?
    Nie da sie sparowac momentow. Jeden wirnik musi byc wyraznie wiekszy.

    Ja znam dwa,
    - typu
    http://allegro.pl/helikopter-syma-s36-zdalnie-sterow
    any-2-4ghz-fv-i5181900536.html
    ale to chyba nie o to chodzi :-)
    -moze mi sie wydawalo ... ale kiedys chyba widzialem wersje, co z
    przodu-bokach miala po jednym smigle, a na ogonie dwa
    http://allegro.pl/maly-dron-quadrocopter-scorpion-12
    cm-i5191675018.html

    ale czy to by mozna nazwac trojwirnikowe ? Silniki 3, osie 3, ale
    smigla 4.

    No i jeszcze masz
    http://shrediquette.blogspot.com/p/shrediquette-dlx.
    html
    Jesli dobrze widze - osie obrotu nie calkiem pionowe ...

    J.