  • Data: 2015-07-26 20:15:36
    Temat: Re: OSM kontra Geoportal
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 55b0c15c$0$2194$6...@n...neostrada.pl

    > A ja sprawdzilem i Wroclaw .... po przeciwnej stronie kraju roznica powinna byc w
    przeciwna strone. No chyba, ze Szczecin
    > powinienem ...

    Uznałem, że chodzi o przeciwną stronę w obrocie, czyli po ,,przekątnej''
    kraju, skoro Szczecin jakoś (nie wiem, jak, bo piszesz dla mnie niezbyt
    zrozumiale) do Wrocławia Ci nie pasuje. Gdybyś napisał ,,przeciwnej
    stronie południka 19 E'' (bądź na wschodzie kraju) i nie kombinował ze
    Szczecina -- zrozumiałbym być może, że błądzę. A tak -- utwierdzałem
    się jedynie w tym, że te mapy są obrócone względem siebie. Prostowanie
    równoleżników czy pionowanie południków odbywa się względem osi
    północ-południe, zaś jakikolwiek obrót -- względem jakiegoś środka
    obrotu. (dowolnego środka, gdyż położenie środka obrotu nie ma żadnego
    znaczenia; zwykle ów środek jest intuicyjnie rozumiany jako środek
    geometryczny obracanej figury, dlatego wybór Worcałwia utwierdził
    mnie w środku obrotu -- łatwiej widzieć to co chcemy widzieć, niż
    to, co burzy naszą wiedzę zebraną do tej pory; Szczecin lepiej pasuje
    do prostowania niż Wrocław -- bo jego szerokość geograficzna jest
    bliższa szerokości geograficznej Białegostoku; z innej strony -- Ty
    jesteś z Wrocławia, co tłumaczy szukanie zmian we Wrocławiu)

    :
    ____:_____
    | : |
    | : B |
    |___:____|
    :

    JF> A ja sprawdzilem i Wroclaw .... po przeciwnej stronie kraju roznica
    JF> powinna byc w przeciwna strone. No chyba, ze Szczecin powinienem ...

    Rozumiałem to, co pisałeś jakoś tak:

    Powinna być, czyli nie jest. Czyli jest w tę samą stronę.
    Czyli to naprawdę obrót, nie zaś deformacja związana
    z prostowaniem równoleżników bądź pionowaniem południków.

    I pytałem Cię, jak zmiana układu może dać obrót. W wyobraźni
    obracałem mapę i nijak nie wychodził mi obrót w przechodzenie
    z układu na układ, gdy bierzemy pod uwagę Układ 1992 z wyróżnionym
    południkiem 19 E. Wspomniałeś coś o 1992 w Ameryce, czy jakoś
    podobnie, co mnie jeszcze mocniej utwierdzało w obrotach. IMO
    gdyby prostowanie mapy (równoleżników) zacząć od Ameryki -- chyba
    nie można by było odróżnić na terenie Polski obrotu od deformacji.
    (inaczej mówiąc -- gdyby wyróżnionym południkiem nie był 19 E,
    ale jakiś odległy, Polska by mogła być w pobieżnej ocenie obrócona)

    "J.F." 55b27252$0$8370$6...@n...neostrada.pl

    > Ta, szczegolnie jak ogladam mape np Nowego Jorku. PUWG1992 bedzie znakomity ...

    1992 raczej nie istnieje dla Nowego Jorku.
    Globus Wrocławia -- także. ;)

    Nie mylisz aby pojęć? 1992 zestawiasz z WGS84.
    To skrót myślowy czy Twoja totalna niewiedza?
    Zestaw WGS84 z GRS80 -- to ma sens. Ale (co już
    ,,sto'' razy pisałem -- dla nas WGS84 jest identyczna z GRS80)
    (obie zaś nie mają nic wspólnego z rzeczywistą powierzchnią
    Ziemi, lecz zostały wyliczone)

    -====-

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_wsp%C3%B3%C
    5%82rz%C4%99dnych_1992

    Układ współrzędnych 1992 (Państwowy Układ Współrzędnych Geodezyjnych 1992) - układ
    współrzędnych płaskich prostokątnych oparty na odwzorowaniu Gaussa-Krügera dla
    elipsoidy GRS80 w jednej dziesięciostopniowej strefie.

    Pisanie o różnicach pomiędzy WGS84 i PUWG1992 IMO nie ma sensu.
    PUWG1992 opiera się o GRS80 a ta jest niemal identyczna z WGS84.
    Jeśli dokonałeś skrótu myślowego -- to może ma to sens. (dlatego
    zapytałem Cię, czy to skrót myślowy)

    -=-

    I aby było jasne -- nie sprawdziłem ,,obrotów'' we Wrocławiu, a jedynie
    ,,obroty'' całej Polski. Jeśli okaże się, że Wrocław odbiega od
    reszty -- to znów poszedłem złą drogą.

    -=-

    "Eneuel Leszek Ciszewski" mora7p$iac$...@n...news.atman.pl

    > Zauważ jednak to, o czym piszę wielokrotnie -- jest ten sam podkład
    > (to samo zdjęcie lotnicze) w OSM i w Geoportalu i ten podkład jest
    > różnie ustawiony względem różyczki.

    > Ktoś coś obrócił -- być może słusznie, być może niesłusznie uczynił.
    > Ale na pewno nie mogą istnieć dwie różne prawdy naraz. :)

    Szukałem powodu obrócenia.

    Co do połowy różnicy kątowej pomiędzy biegunami -- nie wiedziałem nawet,
    czy ten obrót jest w stosownym kierunku. Właśnie z tego powodu chciałem
    sprawdzić, jak wygląda ten biegun na globusie i wówczas odkryłem, ;) że
    zamiast dodać 110, odjąłem, co opisałem już w innym wątku -- na bankach.

    "Eneuel Leszek Ciszewski" mp34bn$npo$...@n...news.atman.pl

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Meritum - przelew nie dotarł!