  • 21. Data: 2009-10-07 21:24:47
    Temat: Re: OLYMPUS IS WORKING ON THE HOLY GRAIL OF HDR!
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > znowu ktoś burzy jego prosty świat

    Przepraszam.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 22. Data: 2009-10-07 21:29:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > w ten sposob kazda matryca dostanie 1/3 swiatla tego jakie dostalaby
    > jedna matryca. konsekwencje sa oczywiste - wzrost szumow , spadek
    > jakosci obrazu.

    Fajno, tylko wszystko na odwrót :)

    > juz teraz da sie zrealizowac prosciej hdr w jednej matrycy.

    Postawmy pomnik hdr :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 23. Data: 2009-10-07 21:30:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:

    > Jak to jaki? Helios Janka! ;)

    On jest tylko mój! I drugiego takiego nie ma jak moje wszystkie pięć :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jestem wariat na motorze, najszybszy we wsi!/

  • 24. Data: 2009-10-08 07:40:25
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Jest, jest - RAW (przynajmniej w czymś nieco lepszym od kompaktowej
    > małpki ;) ) ma nieco większą dynamikę w porównaniu ze standardowym
    > wynikowym JPEGiem.

    Ale monitor czy papier ma jeszcze mniejszą dynamikę, więc jeśli chcemy
    zobaczyć WSZYSTKO to co udało się zarejestrować to musimy zarówno JPG i
    RAW poddać niestandardowej obróbce.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 25. Data: 2009-10-08 07:54:18
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 7 Paź, 15:16, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > A wyciągniesz z cieni tyle samo, co z 4x dłuższej ekspozycji(2EV)??? A
    > odzyskasz światła tak jak przy 2-4x krótszej ekspozycji(1-2EV)???
    > Nie sądzę.

    To sam zrób próbę i się przekonaj, zamiast powtarzać nieśmiertelne
    urban legends ...

  • 26. Data: 2009-10-08 08:01:38
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Nieznajomy pisze:

    > To sam zrób próbę i się przekonaj, zamiast powtarzać nieśmiertelne
    > urban legends ...

    Jeśli przepaliłem jakiś fragment zdjęcia o 1EV (nie względem histogramu
    obliczanego na podstawie jpg i tylko jednego kanału - zielonego albo
    luminancji), ale rzeczywiście doszło do przepełnienia fotoceli, to co ja
    mogę z tego wyciągnąć? To samo z cieniami. Jeśli potrzeba 2x więcej
    czasu, żeby jakiś foton miał szansę paść na matrycę, to co ja będę
    wyciągał? Można jedynie rozjaśnić cienie i przyciemnić światła, żeby
    wszystko było widoczne na monitorze. Można krzywymi, można posiłkować
    się automatami do HDR, ale nie zwiększysz w ten sposób ilości
    zarejestrowanych danych. Jeśli kontrast sceny przekracza możliwości
    rejestracji matrycy, to trzeba użyć co najmniej 2 różnych ekspozycji.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 27. Data: 2009-10-08 08:08:56
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 8 Paź, 10:01, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > zarejestrowanych danych. Jeśli kontrast sceny przekracza możliwości
    > rejestracji matrycy, to trzeba użyć co najmniej 2 różnych ekspozycji.

    Ja mówię zrób próbę i się przekonaj na własne oczy, a ty dalej
    pitolisz ....

  • 28. Data: 2009-10-08 08:24:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Nieznajomy pisze:
    > Ja mówię zrób próbę i się przekonaj na własne oczy, a ty dalej
    > pitolisz ....

    Wysłałbym ci rawa przewalonego o 2ev, żebyś sobie wyciągnął fakturę z
    przepałów, ale oczywiście skulisz ogon i uciekniesz z wątka jak zawsze.
    Więc nie wysyłam, bo szkoda czasu, Kowalski, grupowy cudotwórco :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /zamiast telewizora oglądam pralkę - program ten sam, a jeszcze pierze/

  • 29. Data: 2009-10-08 08:47:02
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 8 Paź, 10:24, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Wysłałbym ci rawa przewalonego o 2ev, żebyś sobie wyciągnął fakturę z
    > przepałów, ale oczywiście skulisz ogon i uciekniesz z wątka jak zawsze.
    > Więc nie wysyłam, bo szkoda czasu, Kowalski, grupowy cudotwórco :)

    Powiedz, tylko czy przeczytałeś (i zrozumiałeś) to, co po raz pierwszy
    napisałem do Pawła W?

    Czy też po raz kolejny wyskujesz jak Filip z konopi, by robić popis ze
    swojego pospolitego chamstwa?

    PS
    Właściwie to możesz nie odpowiadać, bo pytania są w sumie retoryczne.

  • 30. Data: 2009-10-08 09:02:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Oct 2009, John Smith wrote:

    > Jak masz pomysł jak to zrobić inaczej (lepiej) niż się to robi obecnie -
    > patentuj :-)

    Przykra sprawa, ale niestety nie można opatentować pomysłów.
    I dlatego wszyscy stoimy na przegranej pozycji wobec "wielkich", którzy
    zwyczajnie mają laboratoria w których da się pomysł zmaterializować.
    Choćby tylko po to, aby "włożyć do szuflady".

    pzdr, Gotfryd