  • 1. Data: 2009-10-06 09:13:32
    Temat: Światłomierz do światła błyskowego
    Od: partagas <p...@n...com>

    Witam,

    Czy mógłby ktoś polecić jakiś światłomierz do studia.
    Kiedyś czytałem pochlebne opinie o Minolcie VF, ale z tego co szukałem,
    światłomierz już raczej nie do dostania na rynku pierwotnym.

    Przewidziany budżet to max 1500 PLN.

    Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2009-10-06 10:02:32
    Temat: Re: Światłomierz do światła błyskowego
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Może szukaj wśród Sekoników.
    Ja sam mam Variosix-a F-II. Nie narzekam - choć dostałem go jako
    rekompensatę od firmy za walniętą F-I - kę.
    Nie wiem czy variosix jest produkowany.

  • 3. Data: 2009-10-06 15:17:00
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 6 Paź, 11:13, partagas <p...@n...com> wrote:
> [...]
    > Kiedyś czytałem pochlebne opinie o Minolcie VF, ale z tego co szukałem,
    > światłomierz już raczej nie do dostania na rynku pierwotnym.

    Poszukaj też Polarisów.
    Pozdro Marcin

  • 4. Data: 2009-10-06 15:19:50
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-06 11:13:32 +0200, partagas <p...@n...com> said:

> [...]
    > Kiedyś czytałem pochlebne opinie o Minolcie VF, ale z tego co szukałem,
    > światłomierz już raczej nie do dostania na rynku pierwotnym.

    Weź cokolwiek Gossena czy Sekonica - IMHO nie ma co przepłacać za kopę
    ficzersów, ważne żeby mierzył zarówno światło błyskowe, jak i zastane.

    de Fresz

  • 5. Data: 2009-12-30 14:35:36
    Od: luxcamera <r...@g...pl>

    partagas wrote:
> [...]
    > Kiedyś czytałem pochlebne opinie o Minolcie VF, ale z tego co szukałem,
    > światłomierz już raczej nie do dostania na rynku pierwotnym.

    Nie wiem, co zamierzasz robić z błyskiem, ale przydaje się, żeby
    światłomierz:

    - mierzył również światło ciągłe,
    - podczas pomiaru błysku pokazywał udział światła ciągłego w całkowitej
    ekspozycji,
    - miał kopułkę (podstawowe narzędzie pomiaru, więc wszystkie mają) oraz
    dyfuzor płaski (przydaje się rzadziej, ale bardzo - choćby w
    reprodukcjach i innych płaskich...),
    - miał możliwość pomiaru światła odbitego z niedużym kątem pomiarowym i
    najlepiej z wizjerem, żeby była pewność, co się mierzy...

    Powinien się nadać FOMEI POLARIS DUAL 5 i zmieści się w ograniczeniu
    finansowym, choć ja preferuję Gossen Starlite.

    Pozdrawiam
    Ra-V "Lightsensitive" Charlikowski