  • 91. Data: 2009-10-12 11:06:55
    Temat: Re: OLYMPUS IS WORKING ON THE HOLY GRAIL OF HDR!
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 8 Paź, 18:54, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale HDR to sposób obróbki kilku różnych ekspozycji w celu zmieszczenia
    > większej dynamiki niż jest w stanie zarejestrować za jednym razem
    > matryca. A wynik i tak jest przedstawiany jako jpg, png, czy inny tiff.

    Następnym razem radzę ci dobrze się zastanowić, zanim coś napiszesz na
    grupie.
    Ty kompletnie nie łapiesz co to jest HDR.

  • 92. Data: 2009-10-12 11:07:05
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Nieznajomy wrote:
    > Czyli wg ciebie z 3xJPEG z barcketingiem +/-1EV z aparatu wyciągniesz
    > więcej ?

    Wyciągnie więcej.

    > Wiesz co zrób w końcu sobie próbę i przestań wypisywać głupoty.

    To nie są głupoty tylko rzeczywistość.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 93. Data: 2009-10-12 11:10:44
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 12 Paź, 13:07, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

    > Wyciągnie więcej.

    No to do dzieła:

    Zrób 3xJpeg z barckietingiem
    i wystaw na sieci te trzy JPEGI oraz RAW odpowaidający temu JPEGowi
    bez korekty.

    Sprawdzimy jak się sprawa ma w praktyce.

    > To nie są głupoty tylko rzeczywistość.

    Wyimaginowana z czystego ignoranctwa.

  • 94. Data: 2009-10-12 11:11:42
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 12 Paź, 12:37, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

    > O tym czy zdjęcie jest HDR-em decyduje jego zakres tonalny a nie to w jaki
    > sposób zostało ono uzyskane.
    > Możesz wywołać zdjęcie +/-4EV i potem je złożyć, ale to wcale nie oznacza,
    > że takie zdjęcie będzie HDR-em.

    > Nie dadzą takiego samego efektu, bo różnić się będą precyzją odwzorowania.
    > Obraz zapisany z precyzją czterech bitów, będzie gorszej jakości od obrazu
    > zapisanego z precyzją ośmiu bitów. Nie odzyskasz informacji, której w
    > obrazie nie ma.

    Pokaż to na praktycznym przykładzie teoretyku mistyku.

  • 95. Data: 2009-10-12 11:16:14
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    > O tym czy zdjęcie jest HDR-em decyduje jego zakres tonalny a nie to w jaki
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > sposób zostało ono uzyskane.
    > Możesz wywołać zdjęcie +/-4EV i potem je złożyć, ale to wcale nie oznacza,
    > że takie zdjęcie będzie HDR-em.

    Zapętliłeś się.

    Jeśli matryca pozwoli mi z RAW wyciągnąć +/- 4EV to finalny obraz
    (niezależnie od techniki) będzie o 8eV "szerszy" niż zwykły JPEG z
    zerową korektą naświetlania.
    I co mam większy zakres dynaniki czy nie mam?

  • 96. Data: 2009-10-12 11:17:40
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Paweł W. wrote:
    > Ale HDR to sposób obróbki kilku różnych ekspozycji w celu zmieszczenia
    > większej dynamiki niż jest w stanie zarejestrować za jednym razem matryca.
    > A wynik i tak jest przedstawiany jako jpg, png, czy inny tiff.

    Proces który opisałeś powyżej jest mapowaniem tonów i może być
    przeprowadzany także na zwykłych obrazach (nie HDR).

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 97. Data: 2009-10-12 11:23:18
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Nieznajomy wrote:
> [...]
    > zerową korektą naświetlania.
    > I co mam większy zakres dynaniki czy nie mam?

    Możesz z matrycy wyciągnąć obraz +-20EV i o niczym to jeszcze nie świadczy.
    Ważne jest jaki zakres tonalny ma zarejestrowany obraz.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 98. Data: 2009-10-12 11:28:03
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Nieznajomy wrote:
    > Pokaż to na praktycznym przykładzie teoretyku mistyku.

    Nie muszę, sam to pokazałeś.
    Nie trzeba być ekspertem aby wiedzie, że maglowane przez was zdjęcie byłoby
    dużo lepsze, gdyby było złożone z trzech niezależnych ekspozycji.
    Szumy, słaby kolor i brak detalu w pomieszczeniu, widoczne są na pierwszy
    rzut oka.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 99. Data: 2009-10-12 11:28:20
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 12 Paź, 13:23, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

    > Możesz z matrycy wyciągnąć obraz +-20EV i o niczym to jeszcze nie świadczy.
    > Ważne jest jaki zakres tonalny ma zarejestrowany obraz.

    Zaczynasz się pętlić do kwadratu.

  • 100. Data: 2009-10-12 11:37:46
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Nieznajomy wrote:
    > Zaczynasz się pętlić do kwadratu.

    Czyli w ogóle nie rozumiesz podstawowych kwestii.
    To rejestrowany obraz wyznacza granice zakresu a nie aparat. Jeżeli
    rejestrowany obraz ma zakres 4EV, to z aparatu większego zakresu dla tego
    obrazu nie uzyskasz.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -