  • 1. Data: 2009-10-06 09:11:02
    Temat: Optymalizacja rozdzielczosci fotografii do prezentacji na ekranie telewizora 16:9
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam,
    Jak dobierać rozdzielczość fotografii do prezentacji na ekranie
    telewizora? Zakładam, że fotografie odtwarzane będą ze standardowego
    odtwarzacza DVD lub Blue-ray, poprzez standardowe łącza analogowe lub
    cyfrowe (3 przypadki). Rzecz w tym, by uniknąć problemów ze skalowaniem
    obrazu i zapewnić (o ile to możliwe) jak najlepszą jakość w różnych
    konfiguracjach sprzętowych.
    f.

  • 2. Data: 2009-10-06 09:17:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Piotr Fonon pisze:
> [...]
    > cyfrowe (3 przypadki). Rzecz w tym, by uniknąć problemów ze skalowaniem
    > obrazu i zapewnić (o ile to możliwe) jak najlepszą jakość w różnych

    16:9, 1920x1080, ale oryginały sobie zostaw.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-10-06 09:35:20
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > 16:9, 1920x1080, ale oryginały sobie zostaw.
    Przy Blue-ray, HDMI i ekranie "full HD" - na pewno, ale przy DVD (PAL)
    mamy chyba 720x576 niezależnie od proporcji ekranu. I tu jest zasadnicza
    wątpliwość. Może nie ma złotego środka?
    f.

  • 4. Data: 2009-10-06 09:42:17
    Od: kibic <a...@o...pl>

    z analogowego to 850x480 lub 1060x600. niektóre DVD z wyjściami
    analogowymi bardzo źle skaluja duze (2 i wiecej Mpix) rozdzielczości.
    Rozdzielczość analogowego sygnału video to 400x300. DVD poradzi sobie
    z resizem x1/2 ale z wiekszym juz nie kazde.

  • 5. Data: 2009-10-06 10:10:09
    Od: Thomas <k...@g...com>

    On 6 Paź, 11:11, Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > cyfrowe (3 przypadki). Rzecz w tym, by uniknąć problemów ze skalowaniem
    > obrazu i zapewnić (o ile to możliwe) jak najlepszą jakość w różnych

    Pozostaje jeszcze kwestia w jakim formacie maja byc te fotografie.
    Wszak mozna stworzyc videoalbum. Wtedy w zaleznosci od wybranego
    formatu i nosnika program sam sobie te zdjecia przeskaluje
    odpowiednio.
    Domyslam sie jednak, ze pytanie dotyczylo raczej wyswietlania zdjec
    zapisanych jako pliki JPG, korzystajac z funkcji odtwarzacza.
    Bylbym za tym co pisal Janko. Choc nie cropowalbym zdjec do formatu
    16:9. Pozostawilbym w takim jakie sa, tylko dopasowal pionowa
    rozdzielczosc do 1080 pixeli, albo nawet 1200. Dlaczego 1200? Sporo
    monitorow komputerowych powyzej 22" przekatnej to monitory 16:10 i
    posluguja sie rozdzielczoscia 1920x1200. Przy przeskalowaniu na HDTV
    to odtwarzacz da sobie ladnie rade (z 1200 na 1080) i efekty beda
    bardzo dobre (powiedzmy - ziezauwazalne dla zwyklego
    uzyszkodnika) :).

    Thomas

  • 6. Data: 2009-10-06 10:28:01
    Od: Dominik <d...@g...com>

> [...]
    > cyfrowe (3 przypadki). Rzecz w tym, by uniknąć problemów ze skalowaniem
    > obrazu i zapewnić (o ile to możliwe) jak najlepszą jakość w różnych

    VCD / DVD - to nie jest dobry pomysł - masz masakryczne ograniczenia
    rozdzielczości
    Blue-Ray - daje max rozdzielczość 1920x1080 i pod tym względem może
    być - ale moim zdaniem ze względu na ceny nagrywarek w kompie PC -
    mało opłacalny.
    Ja oglądam moje fotki na 42 calowym plazmowym Panasonicu prosto z
    czytnika kart SD wbudowanego w telewizor.
    Telewizor bardzo dobrze sam sobie radzi ze skalowaniem rozdzielczości
    3008x2000 z mojego Nikona D70 - a to daje oszczędność czasu związaną z
    brakiem konieczności skalowania fotek.

    pozdrawiam
    Dominik i jego fotogalerie
    http://dominik.4me.pl

  • 7. Data: 2009-10-06 10:37:47
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Dominik pisze:

    > Blue-Ray - daje max rozdzielczość 1920x1080 i pod tym względem może
    > być - ale moim zdaniem ze względu na ceny nagrywarek w kompie PC -
    > mało opłacalny.

    Blue-Ray to przecież rodzaj nośnika, a nie format zapisu HD. HD można
    sobie zapisać nawet na CD, tyle, że niewiele się zmieści.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 8. Data: 2009-10-06 10:47:15
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Paweł W. napisał(a):

    > Blue-Ray to przecież rodzaj nośnika, a nie format zapisu HD. HD można
    > sobie zapisać nawet na CD, tyle, że niewiele się zmieści.

    Specyfikacja Blue-Ray z pewnością definiuje konkretne formaty i
    rozdzielczości materiału wideo, które muszą być obsługiwane przez
    wszystkie czytniki noszące to dumne logo. To nie tylko nośnik plików.
    Podobnie jak specyfikacja DVD-Video to nie tylko nośnik DVD.

    --
    Mirek

  • 9. Data: 2009-10-06 10:56:32
    Od: John Smith <u...@e...net>

    John Smith napisał(a):

> [...]
    > wszystkie czytniki noszące to dumne logo. To nie tylko nośnik plików.
    > Podobnie jak specyfikacja DVD-Video to nie tylko nośnik DVD.

    Wspomniany przez Piotra wymóg, że "fotografie odtwarzane będą ze
    standardowego odtwarzacza DVD lub Blue-ray" oznacza, że nie chodzi o
    wypalenie płytki z jpegami, lecz o authoring (odpowiednio: DVD lub
    Blue-Ray), czyli płytkę w formacie DVD-Video lub odpowiednim standardzie
    Blue-Ray Disc, z wykorzystaniem konkretnej (obsługiwanej przez standard)
    rozdzielczości i kodeka wideo.

    --
    Mirek

  • 10. Data: 2009-10-06 10:58:42
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    John Smith pisze:

    > Specyfikacja Blue-Ray z pewnością definiuje konkretne formaty i
    > rozdzielczości materiału wideo, które muszą być obsługiwane przez
    > wszystkie czytniki noszące to dumne logo.

    Czy wkładając płytę CD z krótkim filmikiem 720p (żeby nie przesadzić z
    wymaganiami bitrate) taki czytnik nie odtworzy tego, bo nie jest na
    Blue-Ray?
    Zresztą to off-topic, nie ma się co nad tym rozwodzić.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.