  • 11. Data: 2009-10-07 17:01:47
    Temat: Re: OLYMPUS IS WORKING ON THE HOLY GRAIL OF HDR!
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Rudziński wrote:
    > Cześć wszystkim

    > Ale za to pojawia się wada, której nie miał foveon ani bayer -
    > potencjalna możliwość rozjeżdżania się składowych koloru.
    > A właściwie pewność - nie wyjustujesz takich matryc *stabilnie* z
    > dokładnością do piksela.

    to jest najmniejszy problem bo można wyjustować elektronicznie :)

    względnie matryce moga być na piezo elementach i będą sie auto justować

  • 12. Data: 2009-10-07 17:11:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "Paweł W." wrote:

    > A wyciągniesz z cieni tyle samo, co z 4x dłuższej ekspozycji(2EV)??? A
    > odzyskasz światła tak jak przy 2-4x krótszej ekspozycji(1-2EV)???
    > Nie sądzę.

    hm podejrzewam, że zastosowanie trzech filtrów przed zwykłymi matrycami może
    dać zysk w dynamice, ponadto zyskamy bardzo dużo na "ostrości" no i będziemy
    mieli prawdziwe 3 kolory z pixela.
    dodam jeszcze że taka dziwaczna konstrukcja umożliwi kombinacje typu tryb
    IR.
    no i B&W z takiego czegoś będzie bardzo dobre.

    pomijam taką ekstrawagancję jak mikro rozjustowanie i poprzez odpowiednia
    interpolację uzyskanie np
    48 Mpx z matryc 12 Mpx :)

    tylko jaki to obiektyw przeniesie ;-)

  • 13. Data: 2009-10-07 17:26:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł W. pisze:

    > To jest dokładniejsze próbkowanie, a nie poszerzenie DR. Jakby tak się
    > dało, to Fuji dałoby od razu 48bit/kanał. A Pentax K10D byłby w tej
    > chwili aparatem o największej DR (22bit).

    Pół na pół - częściowo dokładniejsze próbkowanie, ale też i większa
    dynamika.

    > To jest PSEUDO HDR, bo nie ma zwiększenia dynamiki zarejestrowanego obrazu.

    Jest, jest - RAW (przynajmniej w czymś nieco lepszym od kompaktowej
    małpki ;) ) ma nieco większą dynamikę w porównaniu ze standardowym
    wynikowym JPEGiem.

  • 14. Data: 2009-10-07 17:29:07
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Okt., 17:24, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
    > No i to mogłoby być coś co przywróciłoby (nadwyrężony) sens istnienia
    > lustrzanek.http://43rumors.com/ft-olympus-invents-co
    mpletely-new-hdr-system/

    > adam

    na cmosie to sie udac nie moze.
    musialby wejsc w uzycie nowy rodzaj mterialow swiatloczulych ( moze
    czarny silikon - tam problemem aktualnie jest jego zbyt duza
    czulosc ).
    w ten sposob kazda matryca dostanie 1/3 swiatla tego jakie dostalaby
    jedna matryca. konsekwencje sa oczywiste - wzrost szumow , spadek
    jakosci obrazu.

    juz teraz da sie zrealizowac prosciej hdr w jednej matrycy.
    przy 21 mil px wystrczy jedna trzecia potraktowac wyzszym iso , 1/3
    nizszym iso ( czyli rozne stopnie wzmocnienia ) i osiagniem y efekt
    rozszerzenia dynamiki wejscia.

  • 15. Data: 2009-10-07 17:36:22
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    XX YY pisze:

    > na cmosie to sie udac nie moze.

    Ktoś nie będzie wiedział że się nie da i mu się uda.

> [...]
    > w ten sposob kazda matryca dostanie 1/3 swiatla tego jakie dostalaby
    > jedna matryca. konsekwencje sa oczywiste - wzrost szumow , spadek

    Uważasz, że w tej chwili nie ma strat światła na filtrach barwnych na
    matrycy?

    > juz teraz da sie zrealizowac prosciej hdr w jednej matrycy.

    Zaciąłeś się chyba z tym HDRem.

  • 16. Data: 2009-10-07 17:54:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
> [...]
    > w ten sposob kazda matryca dostanie 1/3 swiatla tego jakie dostalaby
    > jedna matryca. konsekwencje sa oczywiste - wzrost szumow , spadek

    hm......

    jesteś tego w 100% pewien?

    po pierwsze możemy zastosować matryce z większymi i gorzej separowanymi
    pixelami bo nie musimy przed każdym pixelem dawać oddzielnego filtra.

    ponadto wynikowo otrzymujemy sumaryczny sygnał pełnego RGB o pełnej
    rozdzielczości i o dużej ostrości (nie musimy nic interpolować)

  • 17. Data: 2009-10-07 19:01:27
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" :

    > to jest najmniejszy problem bo można wyjustować elektronicznie :)
    >
    > względnie matryce moga być na piezo elementach i będą sie auto justować

    problem justowania, to najsłabszy punkt tego rozwiązania, szczególnie
    gdy weźmie się pod uwagę rozdzielczość współczesnych matryc;

    najważniejszy jest jednak bonus -- "brak" strat światła przy rozszczepianiu
    na lustrach dichronicznych;
    może to dawać wzrost czułości w stosunku do Bayera
    (który już z założenia ma straty na powierzchni odbiorczej RGBG)
    do ok. 1.77EV -- i to jest główna zaleta systemu 3CCD

    --
    pzdr.
    JR

  • 18. Data: 2009-10-07 21:01:23
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor pisze:
    > pomijam taką ekstrawagancję jak mikro rozjustowanie i poprzez
    > odpowiednia interpolację uzyskanie np
    > 48 Mpx z matryc 12 Mpx :)
    >
    > tylko jaki to obiektyw przeniesie ;-)

    Jak to jaki? Helios Janka! ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 19. Data: 2009-10-07 21:10:01
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

> [...]
    > przy 21 mil px wystrczy jedna trzecia potraktowac wyzszym iso , 1/3
    > nizszym iso ( czyli rozne stopnie wzmocnienia ) i osiagniem y efekt

    Poczytaj o Fuji EXR.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 20. Data: 2009-10-07 21:16:20