  • Data: 2013-05-10 19:51:20
    Temat: Re: OBD2 ELM 327 warto?
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kmihut$ipj$1@node1.news.atman.pl...
    > Witam!
    >
    > Pacjent to Opel Zafira 2
    >
    > Co jakiś czas wyskakuje mi jakiś błąd (zapala się kontrolka Check Engine)
    > i po kilku uruchomieniach silnika gaśnie. W serwisie za odczyt błędów
    > liczą sobie 50 zł, a za tyle to można kupić interfejs ELM 327 na BT i
    > jakąś aplikację na telefon która poda numery błędów ODB2.
    >
    > Pytanie czy warto?

    Interface to tylko urządzenie pośredniczące, bez oprogramowania jest nic nie
    warte.
    Jak już chcesz kupować to interface z multipleksowanymi wejściami, bo w
    gnieździe OBD2 na róznych pinach mogą być sterowniki (nie będziesz przepinał
    kabelków jak będziesz chciał zdiagnozować np. ABS), no i oczywiście z
    obsługą CAN.
    Do odczytania kodów błędów silnika wystarczy, kasować też będzie kasował.
    Ale to zależy tylko i wyłącznie od oprogramowania.