  • 1. Data: 2013-05-10 12:25:30
    Temat: OBD2 ELM 327 warto?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Pacjent to Opel Zafira 2

    Co jakiś czas wyskakuje mi jakiś błąd (zapala się kontrolka Check Engine) i
    po kilku uruchomieniach silnika gaśnie. W serwisie za odczyt błędów liczą
    sobie 50 zł, a za tyle to można kupić interfejs ELM 327 na BT i jakąś
    aplikację na telefon która poda numery błędów ODB2.

    Pytanie czy warto? Czy informacja o błędach da mi jakąkolwiek wiedzę aby coś
    samemu wymienić czy koniec końców i tak będę musiał odstawić auto do
    mechanika który swoje 50zł i tak doliczy? Nie szukam wróżki w tym konkretnym
    przypadku ale pytam ogólnie: czy kontrolka Check Engine może sygnalizować
    jakieś błędy na tyle proste że dadzą się samodzielnie naprawić czy zawsze
    jak się zapala to i tak się kończy u mechanika?

    Jeśli odpowiedz na pytanie czy warto jest pozytywna to pytanie bonusowe -
    Czy może lepiej kupić jakiś inny interfejs diagnostyczny który da większe
    możliwości?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2013-05-10 14:06:57
    Temat: Re: OBD2 ELM 327 warto?
    Od: Sebastian <s...@g...com>

    W dniu piątek, 10 maja 2013 12:25:30 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]

    > Czy może lepiej kupić jakiś inny interfejs diagnostyczny który da większe

    IMO warto - raz że dostaniesz nr błędu wraz prawdopodobną przyczyną i możesz
    spróbować samemu się "pobawić", a dwa soft na urządzeniach mobilnych poprzez OBDII i
    bluetooth czyta i zapisuje bieżące dane - czasami więcej niż komp (jeżeli jest. Na
    androida Torque Pro.

    pzdr

  • 3. Data: 2013-05-10 14:10:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Sebastian" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > mobilnych poprzez OBDII i
    > bluetooth czyta i zapisuje bieżące dane - czasami więcej niż komp (jeżeli

    A czy przez BT można też kasować błędy, czy do tego trzeba wersji USB
    podpiętej do PC?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2013-05-10 14:21:23
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-05-10 14:10, *Ergie* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > A czy przez BT można też kasować błędy, czy do tego trzeba wersji USB
    > podpiętej do PC?

    O ile wiem to za pomocą Torque Pro można - sam nie sprawdziłem, bo
    jeszcze żadnego błędu mi nie sczytał :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 5. Data: 2013-05-10 14:25:18
    Od: Sebastian <s...@g...com>

    W dniu piątek, 10 maja 2013 14:10:49 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > U�ytkownik "Sebastian" napisa� w wiadomo�ci grup

    > A czy przez BT mo�na te� kasowa� b��dy, czy do tego trzeba wersji USB
    > podpi�tej do PC?

    Kasowanie błędów raczej nie da się zrobić po bluetooth ale poczytaj na ich stronie
    (Torque). W swoich autach kasuje błędy odłączając klemę ;)

    pzdr

  • 6. Data: 2013-05-10 14:36:16
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-05-10 14:25, *Sebastian* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Kasowanie błędów raczej nie da się zrobić po bluetooth ale poczytaj na ich stronie
    (Torque). W swoich autach kasuje błędy odłączając klemę ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=uTz4kV1v2nk
    Jak pisałem - sam nie sprawdziłem, ale chyba się jednak da :)

  • 7. Data: 2013-05-10 17:31:30
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:518ce643$0$1266$65785112@news.neostrada.pl...
    > Dnia 2013-05-10 14:10, *Ergie* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > O ile wiem to za pomocą Torque Pro można - sam nie sprawdziłem, bo
    > jeszcze żadnego błędu mi nie sczytał :)

    A możesz polecić konkretne urządzenie na BT? Jest tego trochę na allegro
    i nie wiem, które kupić.

    --
    Yogi(n)

  • 8. Data: 2013-05-10 19:51:20
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

> [...]
    > liczą sobie 50 zł, a za tyle to można kupić interfejs ELM 327 na BT i
    > jakąś aplikację na telefon która poda numery błędów ODB2.

    Interface to tylko urządzenie pośredniczące, bez oprogramowania jest nic nie
    warte.
    Jak już chcesz kupować to interface z multipleksowanymi wejściami, bo w
    gnieździe OBD2 na róznych pinach mogą być sterowniki (nie będziesz przepinał
    kabelków jak będziesz chciał zdiagnozować np. ABS), no i oczywiście z
    obsługą CAN.
    Do odczytania kodów błędów silnika wystarczy, kasować też będzie kasował.
    Ale to zależy tylko i wyłącznie od oprogramowania.

  • 9. Data: 2013-05-10 23:11:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 10 May 2013 12:25:30 +0200, Ergie napisał(a):

> [...]
    > sobie 50 zł, a za tyle to można kupić interfejs ELM 327 na BT i jakąś
    > aplikację na telefon która poda numery błędów ODB2.

    ELM327 w pozwoli zapewne na diagnostykę tylko w bardzo podstawowym
    zakresie.
    Na pewno uda się odczytać te parametry i błędy ECU objęte standardem, ponad
    to różnie bywa - zazwyczaj się nie da.

    > Jeśli odpowiedz na pytanie czy warto jest pozytywna to pytanie bonusowe -
    > Czy może lepiej kupić jakiś inny interfejs diagnostyczny który da większe
    > możliwości?

    Do Opla najlepiej OP-COM.
    Umożliwia diagnostykę na takim poziomie jak komputery w ASO.
    Czyli masz pełen dostęp do wszystkich czujników, wszystkich systemów,
    możliwość programowania kluczyków, zmiany niektórych parametrów itp. itd.

  • 10. Data: 2013-05-11 11:50:15
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>

    > Pacjent to Opel Zafira 2

    To raczej nie ELM

> [...]
    > liczą sobie 50 zł, a za tyle to można kupić interfejs ELM 327 na BT i
    > jakąś aplikację na telefon która poda numery błędów ODB2.

    No tak, ale to jak ten ELM dogada się z ECU a z twoim może mu nie wyjść

> [...]
    > sygnalizować jakieś błędy na tyle proste że dadzą się samodzielnie
    > naprawić czy zawsze jak się zapala to i tak się kończy u mechanika?

    To zależy jakie naprawy w ogóle podejmiesz. Generalnie warto te błędy znać
    dla samej informacji kiedy wystąpiły.

    > Jeśli odpowiedz na pytanie czy warto jest pozytywna to pytanie bonusowe -
    > Czy może lepiej kupić jakiś inny interfejs diagnostyczny który da większe
    > możliwości?

    No są do Opli interfejsy dedykowane OPCOM np