  • Data: 2013-05-10 23:11:32
    Temat: Re: OBD2 ELM 327 warto?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 10 May 2013 12:25:30 +0200, Ergie napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Pacjent to Opel Zafira 2
    >
    > Co jakiś czas wyskakuje mi jakiś błąd (zapala się kontrolka Check Engine) i
    > po kilku uruchomieniach silnika gaśnie. W serwisie za odczyt błędów liczą
    > sobie 50 zł, a za tyle to można kupić interfejs ELM 327 na BT i jakąś
    > aplikację na telefon która poda numery błędów ODB2.

    ELM327 w pozwoli zapewne na diagnostykę tylko w bardzo podstawowym
    zakresie.
    Na pewno uda się odczytać te parametry i błędy ECU objęte standardem, ponad
    to różnie bywa - zazwyczaj się nie da.

    > Jeśli odpowiedz na pytanie czy warto jest pozytywna to pytanie bonusowe -
    > Czy może lepiej kupić jakiś inny interfejs diagnostyczny który da większe
    > możliwości?

    Do Opla najlepiej OP-COM.
    Umożliwia diagnostykę na takim poziomie jak komputery w ASO.
    Czyli masz pełen dostęp do wszystkich czujników, wszystkich systemów,
    możliwość programowania kluczyków, zmiany niektórych parametrów itp. itd.