eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <a...@t...no1>
    <q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <0...@g...com>
    <1...@g...com>
    <c...@g...com>
    <1...@t...no1>
    <6...@g...com>
    <5c509109$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c50bc8c$0$488$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c511d0f$4$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <5c51f62e$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5...@g...com>
    <7...@g...com>
    <1pmblnhub10i3$.8zqwk6lbawcu$.dlg@40tude.net>
    <e...@g...com>
    Date: Fri, 1 Feb 2019 12:55:59 +0100
    Message-ID: <lefc8as8nwac$.eiu9zpv0d487.dlg@40tude.net>
    Lines: 38
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1549022149 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 505 82.143.187.50:54573
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740652
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 1 Feb 2019 03:37:37 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
    >> Przeciez skoro uwazasz, ze 14V nie naladuje akumulatora do pelna, to
    >> 12V nie naladuje wcale.
    >> Po prostu - to napiecie "znamionowe". Czyli "pradnica przeznaczona do
    >> samochodow z instalacja 12V". A dokladniej "instalacji o napieciu
    >> znamionowym 12V"
    >>
    >> A tak naprawde to ~14V.
    >> Zreszta pradnica jak alternator byla regulowana - to regulator
    >> wyznaczal napiecie.
    >>
    > No wcale, wcale! Stąd już prądnic się nie stosuje, gdyż prądnica o
    > mocy 1 czy 2 kW do współczesnego samochodu miałaby wielkość 2x
    > większą niż tej samej mocy alternator. Prądnica na biegu jałowym
    > wyciągała przeciętnie 12,8-13,2 V stąd powszechnie się mówi że
    > prądnica jest dwunastowoltowa. Natomiast alternator na biegu
    > jałowym wyciąga 14,2-14,4 V stąd się mówi i pisze na alternatorze
    > 14 V.

    I co - w ciezarowkach pradnic nie bylo, bo nie da sie zrobic 24V?
    To trzeba zrobic zrobic 14.4V, skoro taka potrzebna.

    Niestety - immanentna cecha pradnic, w tym i alternatorow, jest
    zaleznosc napiecia od obrotow.
    A ze w samochodzie zakres obrotow szeroki, to potrzebny jest
    regulator.

    Oba rodzaje maja swoje charakterystki i to juz od konstruktora zalezy
    czy da odpowiednio duza, czy szkoda mu miejsca/masy, wiec zalozy, ze
    samochod jezdzi a nie stoi, wiec na wolnych obrotach pradu dla
    wszystkich nie musi starczyc.

    A jak by wygladala wspolczesna pradnica DC ... nie wiem, ale jesli
    calkiem male silniki maja 20kW i wiecej ...
    Alternatory tez zrobily postep, kiedys byly 45A, 55A, dzis 205A, a
    wymiary niewiele wieksze ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: