eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Data: 2019-01-30 23:25:40
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:3914a904-0d6b-478b-a505-9e5793a597a0@go
    oglegroups.com...
    >> > Ale w samochodzie nie ma ogranicznika pradu!
    >> > Jest nim tylko rezystancja uzwojen alternatora.?Wiec akumulator
    >> > weźmie
    >> > tyle ile mu dasz.
    >
    >> Jest regulator napięcia, prosty w alternatorze, lub bardziej
    >> złożony w
    >> postaci osobnego modułu, który ustala napięcie (a więc i prąd) na
    >> akumulatorze w zeleżności od temp. zewnętrznej, zapotrzebowania na
    >> prąd
    >> odbiorników i pewnie innych parametrów.

    >Regulator napięcia jest zawsze ale regulatora prądu nie ma - chyba,
    >że obecnie zaczęli montować, coś takiego.

    W starym regulatorze do Syreny byly trzy przekazniki/cewki, z czego
    jedna nawinieta grubym drutem.
    Wnioskuje, ze prad sprawdzala.
    Ale po co ? Raczej nie pilnowala pradu ladowania akumulatora.
    No i to byla pradnica - troche inny uklad potrzebny.

    W nowych samochodach napiecie niewielkie, to i prad akumulatora
    niewielki.

    >> > Wsadź se rozładowany akumulator do auta, odpal silnik i zmierz
    >> > prąd.
    >> > Widok 50 A nie jest niczym dziwnym i żadnym wyczynem. Stąd
    >> > rozladowany
    >> > akumulator po rozruchu jest katowany ogromnym prądem
    >
    >> Wbrew temu co piszesz to nie jest "katowanie" ale optymalne warunki
    >> pracy
    >> akumulatora rozruchowego.
    >> Większy akumulator (80-100Ah) dostaje czasami ponad 100A.

    >To jest katowanie. Akumulator "nie lubi" ładowania prądem 1C lub
    >więcej.

    No jak nie lubi - sam piszesz, ze akumulator wytrzymuje 6-8 lat po
    kilka rozruchow dziennie ... a jak silnik zapali, to przez chwile prad
    plynie duzy :-)
    Dopiero potem spada

    >> > co jak można się spodziewać nie wychodzi mu na dobre. Prąd ten
    >> > spada w
    >> > miarę jak napięcie rośnie i niestety czasami można nim zabić
    >> > akumulator.
    >> > Takie przypadki się zdarzają przy próbie rozruchu z dawcy -
    >> > innego
    >> > pojazdu przyłączonego na krótko
    >
    >> Jakieś bajki tu napisałeś...

    >Takie są fakty. Podłączenie do wysiorbanego w 100% akumulatora,
    >drugiego równolegle i jeszcze włączenie silnika w tym drugim może być
    >dla akumulatora zabójcze. >Gwałtownie wzrasta temperatura płyt,
    >następuje ich deformacja co prowadzi do zwarcia.

    Zartujesz. Gwaltownie to rosnie temperatura kabli.
    Akumulator z elektrolitem, dobra wymiana ciepla, jak sie plyty grzeja,
    to i elektrolit sie grzeje, i caly akumulator goracy ... by byl.

    > Nie zawsze tak się dzieje, ale jest to prosta droga do tego. Takich
    > przypadków było masę. Starczy poczytać na forach.
    >Nie zaleca się uruchamiania pojazdu z akumulatora innego pojazdu
    >przez bezpośrednie połączenie. To ostateczność.

    A co sie zaleca ?
    Jak sie przytrafi, to wszyscy tak odpalaja.
    No chyba, ze maja chinskie kable, wtedy prad jest maly, z 50A ...

    >> > Jak piszesz, optymalny prąd to 1/10 pojemności znamionowej.
    >
    >> ten mityczny prąd o wartości 1/10 pojemności to do jakiej
    >> pojemności się
    >> odnosi?
    >> Skąd wiesz jaką dzisiaj pojemność ma Twój akumulator?

    >Mierze ją przyrządem, który rozładowuje akumulator stałym prądem i
    >liczy pojemność mnożąc prąd x czas.

    I co miesiac mierzysz pojemnosc ?
    Wyladowujac do konca ?
    Przeciez aku rozruchowe tego nie lubia.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: