-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!news.uzoreto.com!news.re
datomik.org!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!85.12.16.69.MISMATCH!pe
er02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-m
edia.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostra
da.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <a...@t...no1>
<q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<0...@g...com>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<8...@g...com>
<5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<8...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<2...@g...com>
<q2rs64$82d$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<5c51dcf8$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
<o...@l...harvard.local>
<6...@g...com>
<a...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<3...@g...com>
In-Reply-To: <3...@g...com>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
Date: Wed, 30 Jan 2019 23:25:40 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 89
Message-ID: <5c5224aa$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 77.252.81.130
X-Trace: 1548887210 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 510 77.252.81.130:49889
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5440
X-Received-Body-CRC: 3869633378
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740562
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:3914a904-0d6b-478b-a505-9e5793a597a0@go
oglegroups.com...
>> > Ale w samochodzie nie ma ogranicznika pradu!
>> > Jest nim tylko rezystancja uzwojen alternatora.?Wiec akumulator
>> > weźmie
>> > tyle ile mu dasz.
>
>> Jest regulator napięcia, prosty w alternatorze, lub bardziej
>> złożony w
>> postaci osobnego modułu, który ustala napięcie (a więc i prąd) na
>> akumulatorze w zeleżności od temp. zewnętrznej, zapotrzebowania na
>> prąd
>> odbiorników i pewnie innych parametrów.
>Regulator napięcia jest zawsze ale regulatora prądu nie ma - chyba,
>że obecnie zaczęli montować, coś takiego.
W starym regulatorze do Syreny byly trzy przekazniki/cewki, z czego
jedna nawinieta grubym drutem.
Wnioskuje, ze prad sprawdzala.
Ale po co ? Raczej nie pilnowala pradu ladowania akumulatora.
No i to byla pradnica - troche inny uklad potrzebny.
W nowych samochodach napiecie niewielkie, to i prad akumulatora
niewielki.
>> > Wsadź se rozładowany akumulator do auta, odpal silnik i zmierz
>> > prąd.
>> > Widok 50 A nie jest niczym dziwnym i żadnym wyczynem. Stąd
>> > rozladowany
>> > akumulator po rozruchu jest katowany ogromnym prądem
>
>> Wbrew temu co piszesz to nie jest "katowanie" ale optymalne warunki
>> pracy
>> akumulatora rozruchowego.
>> Większy akumulator (80-100Ah) dostaje czasami ponad 100A.
>To jest katowanie. Akumulator "nie lubi" ładowania prądem 1C lub
>więcej.
No jak nie lubi - sam piszesz, ze akumulator wytrzymuje 6-8 lat po
kilka rozruchow dziennie ... a jak silnik zapali, to przez chwile prad
plynie duzy :-)
Dopiero potem spada
>> > co jak można się spodziewać nie wychodzi mu na dobre. Prąd ten
>> > spada w
>> > miarę jak napięcie rośnie i niestety czasami można nim zabić
>> > akumulator.
>> > Takie przypadki się zdarzają przy próbie rozruchu z dawcy -
>> > innego
>> > pojazdu przyłączonego na krótko
>
>> Jakieś bajki tu napisałeś...
>Takie są fakty. Podłączenie do wysiorbanego w 100% akumulatora,
>drugiego równolegle i jeszcze włączenie silnika w tym drugim może być
>dla akumulatora zabójcze. >Gwałtownie wzrasta temperatura płyt,
>następuje ich deformacja co prowadzi do zwarcia.
Zartujesz. Gwaltownie to rosnie temperatura kabli.
Akumulator z elektrolitem, dobra wymiana ciepla, jak sie plyty grzeja,
to i elektrolit sie grzeje, i caly akumulator goracy ... by byl.
> Nie zawsze tak się dzieje, ale jest to prosta droga do tego. Takich
> przypadków było masę. Starczy poczytać na forach.
>Nie zaleca się uruchamiania pojazdu z akumulatora innego pojazdu
>przez bezpośrednie połączenie. To ostateczność.
A co sie zaleca ?
Jak sie przytrafi, to wszyscy tak odpalaja.
No chyba, ze maja chinskie kable, wtedy prad jest maly, z 50A ...
>> > Jak piszesz, optymalny prąd to 1/10 pojemności znamionowej.
>
>> ten mityczny prąd o wartości 1/10 pojemności to do jakiej
>> pojemności się
>> odnosi?
>> Skąd wiesz jaką dzisiaj pojemność ma Twój akumulator?
>Mierze ją przyrządem, który rozładowuje akumulator stałym prądem i
>liczy pojemność mnożąc prąd x czas.
I co miesiac mierzysz pojemnosc ?
Wyladowujac do konca ?
Przeciez aku rozruchowe tego nie lubia.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.01.19 23:27 J.F.
- 30.01.19 23:49 J.F.
- 30.01.19 23:58 gienek
- 31.01.19 00:42 Zenek Kapelinder
- 31.01.19 07:38 Tomalo
- 31.01.19 08:08 Tomalo
- 31.01.19 08:12 Tomalo
- 31.01.19 08:17 Jacek Maciejewski
- 31.01.19 08:19 Tomalo
- 31.01.19 08:33 Tomalo
- 31.01.19 08:39 Tomalo
- 31.01.19 08:53 Tomalo
- 31.01.19 09:04 Tomalo
- 31.01.19 10:33 Paweł Pawłowicz
- 31.01.19 13:06 Queequeg
Najnowsze wątki z tej grupy
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?