-
Data: 2019-01-31 08:33:38
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: Tomalo <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu wtorek, 29 stycznia 2019 19:41:58 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> W dniu 29.01.2019 o 19:25, Tomalo pisze:
> >>
> >> I jak czesto doladowujesz akumulator do tych 16V ?
> >>
> >> J
> >
> > Raz w miesiącu się staram, w zimie bywa i częściej, bo jeżdżę głównie po mieście.
Latem starczy raz na 2 miesiące. Mam taki monitor akumulatora na BT zainstalowany w
aucie, który na smartfonie zdaje relację z jego stanu naładowania. Jak widzę, że
napięcie nie jest już prawidłowe zapinam prostownik na noc jak już auto stoi pod
domem. Rano odpinam i już.
> >
> Absolutnie nie traktuj mnie jak trola, nie mam zdania na temat czy
> powinno się ładować do 14 czy 16v. ale posłuchaj. załóżmy że naładowałeś
> akumulator do 17V (zakładamy na chwile że jest to w 100% bezpieczne).
Nie da się naładować akumulator do 17V. Nawet jak uda się przy ładowaniu uzyskać 17 V
to po odłączeniu zacisków natychmiast spadnie ono do około 13 V z hakiem.
> Wkładasz do auta przekręcasz rozrusznik, który dostaje niezłego kręcka,
> auto momentalnie odpala. ale jednak przez chwilę leciało pareset amper i
> z tych 17V nic nie zostało.
Po rozruchu ubędzie nieco energii i alternator wykrywając napięcie na akumulatorze
niższe niż jego napięcie znamionowe (14 V) wysyła w kierunku akumulator prąd, który
będzie niewielki kilka A (gdyż jak założyliśmy, został zamontowany dobrze naładowany
akumulator).
nawet jak odpaliłeś auto z górki, to
> załączasz żarówki, inne odbiorniki, które wysysają momentalnie energie z
> akumulatora który NIE jest ładowany, bo układ ładowania "widząc" za duże
> napięcie odciął prąd wzbudzenia.
Nie ma takiej możliwości. Aby napięcie ładowania zanikło musiałbyś rozłączyć
akumulator. Alternator można max obciążyć i regulator nie wyłączy alternatora tylko
będzie próbował uzyskać nań max prąd. Przy przekroczeniu tego prądu, po prostu
zaczniesz ciągnąć prąd z akumulatora, bo alternator nie wydala. To jest układ
sprzężony elektrycznie. Jednak musiałbyś potężny prąd pobrać, w przeciętnym aucie
100-200 A. Za bardzo nie masz takiej możliwości, gdyż wszystkie "grube" odbiorniki
zwykle pobierają mniej niż wydolność alternatora.
zero amper płynie przez szczotki i zero
> apmer wytwarza alternator.
Nie ma takiej opcji w praktyce.
Zacznie on działać, wytwarzać prąd od momentu
> gdy "kapnie się" że napięcie spadło w okolice 14V. Reasumując: Ładowanie
> wyżej niż "wydala" alternator, akumulatora w samochodzie, ma skutek
> tylko do pierwszego istotnego poboru energii z akumulatora.
W praktyce trudno jest tak przeciążyć alternator, aby brakło prądu do ładowania. W
moich samochodach nie jest to możliwe, gdyż nawet jak wszystko naraz włączę to i tak
mam przy najmniej kilkanaście A naddatku wydajności alternatora.
Zasada jest taka. Im więcej gratów ma pojazd tym silniejszy ma alternator.
Samochód z klimą ma mocniejszy alternator niż taki sam wóz bez klimy. Przykładowo
jakiś tam Fiat z klimą ma alternator o wydajności 90 A a ten sam model bez klimy ma
tylko 70 A generator.
Właśnie jest tak, z ww. powodów. :)
Następne wpisy z tego wątku
- 31.01.19 08:39 Tomalo
- 31.01.19 08:53 Tomalo
- 31.01.19 09:04 Tomalo
- 31.01.19 10:33 Paweł Pawłowicz
- 31.01.19 13:06 Queequeg
- 31.01.19 13:10 Queequeg
- 31.01.19 13:12 Queequeg
- 31.01.19 13:17 Queequeg
- 31.01.19 13:20 Queequeg
- 31.01.19 13:21 Queequeg
- 31.01.19 13:31 Queequeg
- 31.01.19 14:01 Tomalo
- 31.01.19 14:03 Tomalo
- 31.01.19 14:09 Tomalo
- 31.01.19 15:01 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=