eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Data: 2019-01-31 08:19:36
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: Tomalo <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2019 19:33:59 UTC+1 użytkownik Queequeg napisał:
    > Queequeg <q...@t...no1> wrote:
    >
    > >>>Wyłączyła się, odłączyłem, poczekałem z 10 minut, zmierzyłem. 12,69
    > >>>V.
    > >>
    > >> To tak w miare przyzwoicie, ale poczekaj jeszcze pare h.
    > >
    > > Zmierzę wieczorem, to będzie akurat parę h :)
    >
    > 12,64 V. Jest za to jeszcze ciekawiej, bo podłączyłem aku w samochodzie,
    > odpaliłem i zrobiłem kilka pomiarów.
    >
    > 1. Odczyt z ELM327 jest o kant d... potłuc. ELM pokazywał 13,7 V, miernik
    > podłączony do akumulatora 14,2 V. Więc wygląda na to, że podczas tej
    > godzinnej jazdy, o której pisałem, to napięcie było jednak ok. 14,2 V.

    Jak na uruchomionym silniku z włączonym światłami masz 14,2 V to z całą pewnością
    przyczyną Twoich problemów jest uszkodzony akumulator. Jest on już b. mocno
    zasiarczony i ma tylko jakiś niewielki % swojej pojemności znamionowej. Stary oddaj
    do huty a zakup sobie nowy. Zakup największy jaki jesteś w stanie wsadzić w kontener
    dla akumulatora.

    >
    > 2. Pomiar napięcia między obudową silnika a klemą masową pokazał 31,5 mV,
    > a po włączeniu świateł (ok. 100 W, liczmy 7 A) skoczył do 48,8 mV. Daje to
    > 2,5 mom na przewodzie masowym -- IMO bardzo przyzwoicie. Pokazuje też, że
    > alternator dawał bez świateł 12 A (i na światłach 19 A) -- akurat na
    > grzanie tylnej szyby, zasilanie całości (ECU, radio) i doładowywanie
    > naładowanego akumulatora...

    Taki spadek napięcia nie jest niczym niepokojącym. Co innego gdyby spadek wynosił 0,2
    V lub więcej. Jakiś spadek zawsze będzie. Cudów nie ma. :)


    >
    > Pytanie jaki jest opór na przewodzie plusowym... ale tego raczej w taką
    > pogodę nie sprawdzę (trzeba się kłaść pod samochód, a zimno i pada śnieg).

    Zapnij woltomierze pomiędzy śrubę alternatora (zacisk +) a czop akumulatora.
    Zobaczysz. Jednak moim zdaniem, jeżeli na czopach i pracującym silniku masz 14,2 V to
    przyczyną Twoich zmartwień jest zużyty akumulator.
    Wymiana rozwiąże problem. Przez montażem nowego sprawdź starannie wartość upływu
    napięcia na zamkniętym samochodzie i odczekaj kilka min aby wszystko się pousypiało.
    Wtedy odczytaj wynik.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: