-
Data: 2019-01-31 08:19:36
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: Tomalo <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2019 19:33:59 UTC+1 użytkownik Queequeg napisał:
> Queequeg <q...@t...no1> wrote:
>
> >>>Wyłączyła się, odłączyłem, poczekałem z 10 minut, zmierzyłem. 12,69
> >>>V.
> >>
> >> To tak w miare przyzwoicie, ale poczekaj jeszcze pare h.
> >
> > Zmierzę wieczorem, to będzie akurat parę h :)
>
> 12,64 V. Jest za to jeszcze ciekawiej, bo podłączyłem aku w samochodzie,
> odpaliłem i zrobiłem kilka pomiarów.
>
> 1. Odczyt z ELM327 jest o kant d... potłuc. ELM pokazywał 13,7 V, miernik
> podłączony do akumulatora 14,2 V. Więc wygląda na to, że podczas tej
> godzinnej jazdy, o której pisałem, to napięcie było jednak ok. 14,2 V.
Jak na uruchomionym silniku z włączonym światłami masz 14,2 V to z całą pewnością
przyczyną Twoich problemów jest uszkodzony akumulator. Jest on już b. mocno
zasiarczony i ma tylko jakiś niewielki % swojej pojemności znamionowej. Stary oddaj
do huty a zakup sobie nowy. Zakup największy jaki jesteś w stanie wsadzić w kontener
dla akumulatora.
>
> 2. Pomiar napięcia między obudową silnika a klemą masową pokazał 31,5 mV,
> a po włączeniu świateł (ok. 100 W, liczmy 7 A) skoczył do 48,8 mV. Daje to
> 2,5 mom na przewodzie masowym -- IMO bardzo przyzwoicie. Pokazuje też, że
> alternator dawał bez świateł 12 A (i na światłach 19 A) -- akurat na
> grzanie tylnej szyby, zasilanie całości (ECU, radio) i doładowywanie
> naładowanego akumulatora...
Taki spadek napięcia nie jest niczym niepokojącym. Co innego gdyby spadek wynosił 0,2
V lub więcej. Jakiś spadek zawsze będzie. Cudów nie ma. :)
>
> Pytanie jaki jest opór na przewodzie plusowym... ale tego raczej w taką
> pogodę nie sprawdzę (trzeba się kłaść pod samochód, a zimno i pada śnieg).
Zapnij woltomierze pomiędzy śrubę alternatora (zacisk +) a czop akumulatora.
Zobaczysz. Jednak moim zdaniem, jeżeli na czopach i pracującym silniku masz 14,2 V to
przyczyną Twoich zmartwień jest zużyty akumulator.
Wymiana rozwiąże problem. Przez montażem nowego sprawdź starannie wartość upływu
napięcia na zamkniętym samochodzie i odczekaj kilka min aby wszystko się pousypiało.
Wtedy odczytaj wynik.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.01.19 08:33 Tomalo
- 31.01.19 08:39 Tomalo
- 31.01.19 08:53 Tomalo
- 31.01.19 09:04 Tomalo
- 31.01.19 10:33 Paweł Pawłowicz
- 31.01.19 13:06 Queequeg
- 31.01.19 13:10 Queequeg
- 31.01.19 13:12 Queequeg
- 31.01.19 13:17 Queequeg
- 31.01.19 13:20 Queequeg
- 31.01.19 13:21 Queequeg
- 31.01.19 13:31 Queequeg
- 31.01.19 14:01 Tomalo
- 31.01.19 14:03 Tomalo
- 31.01.19 14:09 Tomalo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=