-
Data: 2019-01-31 08:19:36
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: Tomalo <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2019 19:33:59 UTC+1 użytkownik Queequeg napisał:
> Queequeg <q...@t...no1> wrote:
>
> >>>Wyłączyła się, odłączyłem, poczekałem z 10 minut, zmierzyłem. 12,69
> >>>V.
> >>
> >> To tak w miare przyzwoicie, ale poczekaj jeszcze pare h.
> >
> > Zmierzę wieczorem, to będzie akurat parę h :)
>
> 12,64 V. Jest za to jeszcze ciekawiej, bo podłączyłem aku w samochodzie,
> odpaliłem i zrobiłem kilka pomiarów.
>
> 1. Odczyt z ELM327 jest o kant d... potłuc. ELM pokazywał 13,7 V, miernik
> podłączony do akumulatora 14,2 V. Więc wygląda na to, że podczas tej
> godzinnej jazdy, o której pisałem, to napięcie było jednak ok. 14,2 V.
Jak na uruchomionym silniku z włączonym światłami masz 14,2 V to z całą pewnością
przyczyną Twoich problemów jest uszkodzony akumulator. Jest on już b. mocno
zasiarczony i ma tylko jakiś niewielki % swojej pojemności znamionowej. Stary oddaj
do huty a zakup sobie nowy. Zakup największy jaki jesteś w stanie wsadzić w kontener
dla akumulatora.
>
> 2. Pomiar napięcia między obudową silnika a klemą masową pokazał 31,5 mV,
> a po włączeniu świateł (ok. 100 W, liczmy 7 A) skoczył do 48,8 mV. Daje to
> 2,5 mom na przewodzie masowym -- IMO bardzo przyzwoicie. Pokazuje też, że
> alternator dawał bez świateł 12 A (i na światłach 19 A) -- akurat na
> grzanie tylnej szyby, zasilanie całości (ECU, radio) i doładowywanie
> naładowanego akumulatora...
Taki spadek napięcia nie jest niczym niepokojącym. Co innego gdyby spadek wynosił 0,2
V lub więcej. Jakiś spadek zawsze będzie. Cudów nie ma. :)
>
> Pytanie jaki jest opór na przewodzie plusowym... ale tego raczej w taką
> pogodę nie sprawdzę (trzeba się kłaść pod samochód, a zimno i pada śnieg).
Zapnij woltomierze pomiędzy śrubę alternatora (zacisk +) a czop akumulatora.
Zobaczysz. Jednak moim zdaniem, jeżeli na czopach i pracującym silniku masz 14,2 V to
przyczyną Twoich zmartwień jest zużyty akumulator.
Wymiana rozwiąże problem. Przez montażem nowego sprawdź starannie wartość upływu
napięcia na zamkniętym samochodzie i odczekaj kilka min aby wszystko się pousypiało.
Wtedy odczytaj wynik.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.01.19 08:33 Tomalo
- 31.01.19 08:39 Tomalo
- 31.01.19 08:53 Tomalo
- 31.01.19 09:04 Tomalo
- 31.01.19 10:33 Paweł Pawłowicz
- 31.01.19 13:06 Queequeg
- 31.01.19 13:10 Queequeg
- 31.01.19 13:12 Queequeg
- 31.01.19 13:17 Queequeg
- 31.01.19 13:20 Queequeg
- 31.01.19 13:21 Queequeg
- 31.01.19 13:31 Queequeg
- 31.01.19 14:01 Tomalo
- 31.01.19 14:03 Tomalo
- 31.01.19 14:09 Tomalo
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=