-
Data: 2019-01-31 08:53:39
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: Tomalo <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> >Nie obniżasz ladowaniem trwałości.
>
> Ale mowa o takim do 16V.
Te 16 V jest przez krótki okres około 2 h. Nie ma to żadnego znaczenia dla trwałości
baterii.
>
> >Wręcz przeciwnie. Im krócej na plytach jest siarczan tym dluzsze
> >życie akumulatora.
>
> Ale w samochodzie akumulator zasadniczo jest naladowany, przynajmniej
> do tych 13.8-14.4V.
>
> Cos tam sie rozladuje na postoju, ale szybko naladuje w czasie jazdy.
Powinno to być napięcie 14 V lub nieco więcej. 13,8 V jest stanowczo za niskie i
powoduje szybką degradację baterii. Jednak trzeba mieć świadomość, że napięcie
pokładowe nie doładuje już silnie rozładowanego akumulatora.
>
> >Nie przerobiony na płytach siarczan utrwala się do stanu trwałego co
> >zmniejsza efektywną pojemność akumulatora.
> >Jak kolejnej warstwy siarczanu nie roztworzysz ładowaniem to proces
> >się pogłębia i tak po 2 latach z akumulatora 70 Ah robi się 20 Ah i
> >akumulator idzie do wymiany, >gdzie gdyby był starannie obsługiwany
> >wytrzymałby 3-4 x dłużej.
>
> No widzisz - moj poszedl do wymiany po 4 latach.
> I nie bardzo wiadomo co mu zaszkodzilo - zasiarczenie, czy ladowanie,
> czy jeszcze cos innego.
Czasami nawet najlepiej obsługiwany akumulator może paść zupełnie. Dokładnie tak samo
jak każde inne urządzenie. Co nie znaczy, że prawidłowa obsługa nie zwiększa jego
żywotności.
Doładowuj baterię jak najczęściej a zaoszczędzisz na wymianach. Nigdy nie miałem
baterii, która nie wytrzymała by mniej niż 8 lat. Moim zdaniem okresowa obsługa jest
dużym przyczynkiem do tego.
Poczytaj co napisało Volvo w tym temacie:
https://www.volvotrucks.pl/content/dam/volvo/volvo-t
rucks/masters/euro-6/pdf/services/stay-in-power/batt
ery-consumption-awareness_brochure_pl_pl.pdf
lub
https://www.volvotrucks.pl/pl-pl/services/stay-in-po
wer.html
Broszurka po prawej na dole.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.01.19 09:04 Tomalo
- 31.01.19 10:33 Paweł Pawłowicz
- 31.01.19 13:06 Queequeg
- 31.01.19 13:10 Queequeg
- 31.01.19 13:12 Queequeg
- 31.01.19 13:17 Queequeg
- 31.01.19 13:20 Queequeg
- 31.01.19 13:21 Queequeg
- 31.01.19 13:31 Queequeg
- 31.01.19 14:01 Tomalo
- 31.01.19 14:03 Tomalo
- 31.01.19 14:09 Tomalo
- 31.01.19 15:01 Zenek Kapelinder
- 31.01.19 15:16 Tomalo
- 31.01.19 17:02 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=