  • Data: 2019-01-31 08:53:39
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: Tomalo <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > >Nie obniżasz ladowaniem trwałości.
    >
    > Ale mowa o takim do 16V.

    Te 16 V jest przez krótki okres około 2 h. Nie ma to żadnego znaczenia dla trwałości
    baterii.

    > Ale w samochodzie akumulator zasadniczo jest naladowany, przynajmniej
    > do tych 13.8-14.4V.
    >
    > Cos tam sie rozladuje na postoju, ale szybko naladuje w czasie jazdy.

    Powinno to być napięcie 14 V lub nieco więcej. 13,8 V jest stanowczo za niskie i
    powoduje szybką degradację baterii. Jednak trzeba mieć świadomość, że napięcie
    pokładowe nie doładuje już silnie rozładowanego akumulatora.

    > No widzisz - moj poszedl do wymiany po 4 latach.
    > I nie bardzo wiadomo co mu zaszkodzilo - zasiarczenie, czy ladowanie,
    > czy jeszcze cos innego.

    Czasami nawet najlepiej obsługiwany akumulator może paść zupełnie. Dokładnie tak samo
    jak każde inne urządzenie. Co nie znaczy, że prawidłowa obsługa nie zwiększa jego
    żywotności.
    Doładowuj baterię jak najczęściej a zaoszczędzisz na wymianach. Nigdy nie miałem
    baterii, która nie wytrzymała by mniej niż 8 lat. Moim zdaniem okresowa obsługa jest
    dużym przyczynkiem do tego.

    Poczytaj co napisało Volvo w tym temacie:
    https://www.volvotrucks.pl/content/dam/volvo/volvo-t
    rucks/masters/euro-6/pdf/services/stay-in-power/batt
    ery-consumption-awareness_brochure_pl_pl.pdf
    lub
    https://www.volvotrucks.pl/pl-pl/services/stay-in-po
    wer.html
    Broszurka po prawej na dole.