    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: O konkurencji na rynku
    <kw5w7lgs9t9b$.1p2h8n5pj2ga5.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1kg9qyvq4r9rb$.73sgvccl6lag$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <mqbjlr$ac7$1@node1.news.atman.pl>
    <23bvb6wprp25$.14szuou98p61j.dlg@40tude.net>
    <mqcp55$g65$1@node1.news.atman.pl>
    <7hscjrb7rcod$.viwcz1u4dglv.dlg@40tude.net>
    <mqdomc$hf9$1@node1.news.atman.pl>
    <fba09drtg9bz.5cjmgrfa7fy2$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <inho6horpcfd.vivbg949z46e$.dlg@40tude.net>
    Date: Wed, 12 Aug 2015 16:27:46 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > A wydawaloby sie, ze bialostosckie to zadupie :-)

    Filia UW, Politechnika, Akademia Medyczna -- to może wiele
    zmienić w statystykach.

    > Zaciekawilo mnie, bo jesli chodzi o wroclawskie, to troche
    > nie pasuje do sytuacji, ktora pamietam. A moze i pasuje -
    > stare wojewodztwo liczylo ~1.1mln, Wroclaw ~600 tys, to
    > roznice moga byc.

    Mnie pasuje doskonale. Nasza licealna pamięć o telefonach kolegów
    z inteligenckich rodzin wielkomiejskich, ten akademicki Białystok
    -- to wszystko w zestawieniu z suchyni statystykami dobitnie świadczy
    o tym, jaka bryndza była wszędzie poza dużymi ośrodkami. Była i jest.
    Ja cały czas o tym, cały czas staram się to uświadomić komu się da.
    Dzisiaj wakacyjnie w Usenecie, gdy jeszcze cierpliwości starczało,
    to decydentom.

    > To telefony ogolem, czy TP ? Bo my juz mielismy Dialog, ktory sie
    > preznie rozwijal.

    Tylko TP, tak napisali. W Wiki piszą, że Dialog powstał 12 sierpnia
    1997 roku (czy to wystarczający powód, by dzisiaj się napić?), więc
    "Raport" jeszcze ich nie uwzględnia.

    > Tych danych gminnych nie znajdziesz ?

    Jestem na tropie. To spory zbiór danych zawierający kilkadziesiąt
    wskaźników takich jak izby mieszkalne, kółka rolnicze, przedszkola,
    *liczba uczniów w liceach* itp. Telefny też tam sa obok abonentów
    RTV. Ale w dziwnych niewspółczesnych formatach, zmienne ponumerowane,
    klucze osobno. Ja na tym doktorat robiłem. To znaczy doktorat kolegi,
    moja obróbka statystyczna i metodyka wyboru zmiennych do obliczeń.
    W każdym razie z taksonometrii wyszły nam mapki z bardzo wyrażnie
    pojawiającymi się granicami zaborów.

    Jarek

    --
    Czasem ktoś się spyta gdy zajrzy do wora
    Czy to jest na zupę czy to na doktorat