eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi ze sportowymi silnikami?Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl> <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
    <pp0h3r$np3$1@node1.news.atman.pl>
    <y4lsectn5m4z$.sevymonif77d.dlg@40tude.net>
    <pp26da$ahv$1@node1.news.atman.pl>
    <5bb4b063$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <pp2gsn$mub$1@node2.news.atman.pl>
    <5bb4cbe0$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <pp4glg$h6m$1@node2.news.atman.pl>
    <5bb5ef71$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bb5f997$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bb5ff6e$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Fri, 5 Oct 2018 00:16:40 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:52.0) Gecko/20100101 Thunderbird/52.9.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5bb5ff6e$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 40
    Message-ID: <5bb6917f$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213.238.88.44
    X-Trace: 1538691455 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 487 213.238.88.44:55984
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2640948
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-10-04 o 13:53, J.F. pisze:
    [...]

    >> Zapominasz o obciążeniu diesla przez pompę ciśnienia, czego nie ma w
    >> benzynowcu.
    >
    > To VW, pompowtryski. Fakt - tez je trzeba przycisnac.
    >
    >> Juz sam moment rozruchu i pojemność akumulatora czy moc rozrusznika
    >> powinna Ci dać do zrozumienia, pomijając już różnice wielkości
    >> ciśnienia w komorze spalania :) W końcu siła użyta do wytworzenia tych
    >> warunków jest większa i bardziej obciąża niż w benzynie. Co prawda,
    >> dochodzi tutaj moment bezwładnosci, który w dieslu jest większy, stąd
    >> różne momenty.
    >
    > Bardziej do mnie co cisnienie przemawia, ale silnik juz zapalil, i na
    > wale mamy te 64KM, a pompa napedzana przed pomiarem.

    No nie bzduruj. Podczas pracy diesla, pompa nadal bierze sporo mocy ze
    spalania bo musi wytworzyć sporo większe ciśnienie ale że silnik ma
    większą bezwładność to musi upłynąć więcej czasu nim się to rozkręci.
    Stąd różnica. Porównaj sobie 2 suwy do 4 suwów. 2suw nie posiada zaworów
    i jeszcze szybciej się kręci a wiadomo że przy wyższych obrotach masz
    moment największy.
    >
    > Gdzies tam sie mowilo o roznicach DIN/SAE przy pomiarze, ze niby silnik
    > z osprzetem lub bez, ale pompowtryskow sie raczej nie da oddzielic ..

    Pompy ciśnienia nie oddzielisz w dieslu. Wtryski w benzynie biorą
    znacznie mniejszy procent mocy ze spalania niż w dieslu. Przy większych
    obrotach różnica się zaciera bo moment jest największy. Stąd lepsze
    przyspieszenie w benzynowcu bo ma łatwiej. Zobacz sobie nawet na wykres
    temperatur diesla a benzyny. Diesel im więcej go kręcisz, tym ma większą
    temperaturę niż benzyna, która od pewnego momentu zaczyna przyrastać
    mniej niż w dieslu. Jak wiadomo, to silniki cieplne i po samym
    przyroście temperatury idzie wywnioskować jaka moc się wydziela przy
    wzroście obrotów.
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: